خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار دهگلان مطرح کرد:

ضرورت ارتقای شاخص دسترسی روستاییان کرد به کتاب و کتابخانه

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۶۳۵

معاون فرماندار دهگلان بر لزوم ارتقای شاخص دسترسی روستاییان به کتاب و کتابخانه تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگی روستاها در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی دهگلان، اظهار کرد: توجه به نیازهای روستاییان در تمامی زمینه ها و به ویژه بخش های فرهنگی امری ضروری است.

وی با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی جامعه، عنوان کرد: کتاب از مهم ترین ارکان ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه است که می تواند کشور را به سمت و سوی سعادت و پیشرفت هدایت کند.

محمدی بیان کرد: بخشی از نیازهای فرهنگی روستاییان دسترسی آسان به کتاب و کتابخانه است بنابراین باید با اجرای برنامه های کاربردی این نیاز را در حد توان برطرف نماییم.

معاون فرماندار دهگلان با بیان اینکه مسئولان و خیرین نقش مهمی در رفع نیازهای جامعه ایفا می کنند، بیان کرد: این دو بخش با همراهی مردم می توانند با شناسایی معایب و کاستی ها به رفع آنها اهتمام ورزند.

وی افزود: کتابخانه های عمومی باید با اجرای طرح های مختلف زمینه دسترسی روستاییان به کتاب را ارتقا دهد تا این قشر زحمتکش نیز بتوانند از نعمت کتاب و کتابخانه بهره مند شوند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دهگلان نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر دارای دو باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با یک هزار عضو فعال است.

محمد محمدی بلبان‌آباد با بیان اینکه زیربنای کتابخانه های عمومی دهگلان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین است، گفت: زیربنای تنها کتابخانه عمومی نهادی فعال در شهرستان 175 متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه دو طرح ساخت کتابخانه مرکزی دهگلان و بلبان آباد در این شهرستان به دلیل نبود اعتبار متوقف است، اضافه کرد: مسئولان و خیرین می‌توانند با تامین اعتبار لازم گامی اساسی در راستای حل مشکل این دو پروژه بردارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز