خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران خبرداد:

استان مازندران رتبه برتر کشور در انجمن کتابخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۷۳

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت :استان مازندران رتبه برتر کشور در انجمن کتابخانه‌ها را در دو سال متوالی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،آرزو ولی پور در جلسه کتابخانه های عمومی استان که در سالن شماره دو استانداری برگزار شد اظهار داشت:استان مازندران رتبه برتر کشور در انجمن کتابخانه‌ها را در دو سال متوالی کسب کرده است.

وی افزود: در سال گذشته و امسال، انجمن کتابخانه‌های مازندران توانست، هم در میزان تشکیل جلسه و هم در حضور روسای انجمن در جلسه و هم در مصوبات و اجرایی شدن مصوبات رتبه برتر را در کشور بدست آورد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تعداد جلسات این انجمن در سال 95، در سطح شهرهای استان را، 302 جلسه و درصد حضور روسای انجمن در جلسات 99.3  درصد اعلام کرد و گفت:  با ادامه این روند، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران به تنهایی به اندازه 15استان، پروژه نیمه‌کاره در امور کتابخانه دارد، ادامه داد: حدود 25 هزار متر، زیربنای کتابخانه‌های نیمه تمام استان است که نیازمند اعتباری نزدیک به 20 میلیارد تومان است.

ولی پور گفت:  امسال با نگاه خوب سازمان مدیریت به این بخش، نسبت به سال گذشته، رغم مصوب بهتر بوده و از 445  میلیون تومان در سال گذشته به یک میلیارد و 400  میلیون تومان رسیده است، اما این رقم در مقایسه با تعداد مطالبات و فضاهای نیمه‌کاره ما رقم زیادی نیست.

مدیر کل کتابخانه های مازندران با اشاره به اینکه، در بسیاری از شهرهای استان بویژه در غرب استان همچون ایزدشهر، شهرداران حق‌السهم کتابخانه‌های خود را پرداخت می‌کنند، خاطر نشان کرد: ما به دلیل عدم‌اعتبار نمی‌توانیم کتابخانه‌های آنها را بسازیم و بخاطر پیشرفت‌های فیزیکی کم هم نمی‌توان به این شهرها تخصیص فیزیکی جداگانه داد.

ولی پور تقاضا کرد تا از بیلبوردهای شهری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده بهینه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز