خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

فعالیت های ورزشی استرس روزانه را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۷۹

سید عباس موسوی گفت:استرس بیش از حد می تواند سبب انقباض عضلانی، ضربان قلب، مشکلات گوارشی، عدم تمرکز و... شود که فعالیت ورزشی می تواند در کاهش این علائم کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاحیه اولین کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه های علوم ورزشی با بیان اینکه بین ورزش و حوزه سلامت ارتباط بسیاری وجود دارد، گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن آن، افراد فعالیت کمی دارند و ساختار جسمی انسان ها در طول تاریخ به گونه ای شکل گرفته که با زندگی مدرن متناسب نیست و به همین دلیل بدن انسان نیازمند تحرک بیشتر است تا با مشکلات جسمی مواجه نشود.

وی فردگرایی را یکی دیگر از دستاوردهای زندگی مدرن دانست و افزود: در ورزش فعالیت ها به صورت گروهی است بنابراین بهترین شیوه برای ایجاد روح جمعی توجه به فعالیت های ورزشی می باشد.

موسوی به استرس بعنوان بخشی از زندگی جوامع امروزی اشاره کرد و گفت : استرس بیش از حد می تواند سبب انقباض عضلانی، ضربان قلب، مشکلات گوارشی، عدم تمرکز و... شود که فعالیت ورزشی می تواند در کاهش این علائم کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر کاهش استرس ورزشکاران تاکید کرد و گفت: بسیاری از ورزشکاران به دلیل استرس زیاد و کنترل نکردن آن نمی توانند در رقابت به موفقیت برسند که نقش روانشناسان در حوزه حائز اهمیت است.

وی افسردگی را اختلال شافعی دانست و افزود: فعالیت ورزشی می تواند سبب ایجاد نشاط و شادابی در فرد شود و در افسردگی های خفیف نیز تاثیر دارد.

موسوی نقش انگیزه را در ورزشکاران بسیار مهم دانست و ادامه داد: ورزشکاران برای شرکت در میادین بین المللی باید در تمرینات و اردوها شرکت کنند که سبب بی انگیزگی آن ها می شود بنابراین نقش روانشناسان در ایجاد انگیزه بسیار مهم است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز