خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد برگزاری هفته کارگر استان مازندران خبر داد:

اختصاص 8 میلیارد تومان از حقوق کارگران بازنشسته به سیلزدگان مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۸۹۵

نصراله دریابیگی گفت: 8 میلیارد تومان از حقوق 650 هزار کارگر مازندران به سیلزدگان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نصراله دریابیگی در نشست صمیمی کارگران و بازنشستگان با استاندار مازندران که بعدازظهر امروز در استانداری برگزار شد ،اظهار کرد: حمایت از رونق تولید، سیلزدگان و کار و کارگر از مهم ترین برنامه های ما در هفته کارگر است.

وی از حمایت کارگران،بازنشستگان به سیلزدگان اخیر اشاره کرد و افزود: 8 میلیارد تومان از حقوق 650 هزار کارگر مازندران به سیلزدگان اختصاص یافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: کارگران و مردم استان در بازسازی خسارت سیل حامی دولت هستند.

وی یکی از مشکلات کارگری را درمان دانست و تصریح کرد: در مازندران کارخانه ای وجود ندارد که در آن عدالت وجود داشته باشد.

دریابیگی خاطرنشان کرد: مشکلات نکا چوب مشکلاتش از جریان خصوصی سازی شروع شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران به فعالیت 24 کانون بازنشستگان مازندران، افزود: از 130 هزار بازنشستگان استان 70 درصد حداقل بگیر هستند ؛ نیازمند همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم.

دریابیگی ادامه داد: با کارفرمایان مشکلی ندارند تنها مشکل ما افزایش دستمزد است که قدرت خرید کارگران هم با افزایش دستمزد ارتقاء پیدا می کند.

وی تصریح کرد: امنیت شغلی، تأمین معیشت و قرارداد موقت سه ضلع اصلی مشکلات کارگران را تشکیل می­ دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران وحدت ،همدلی و انسجام را شاه کلید تحقق شعار رهبری عنوان کرد.

95 درصد کارگران دارای قرارداد موقت هستند

در ادامه شیرافکن از تلاش استاندار مازندران در مهار سیل اخیر در استان قدردانی کرد و گفت: مردم همچون سیل به  کمک سیلزدگان شتافتند.

وی مشکل معیشتی و کاهش قدرت خرید کارگران را از دغدغه های مهم این قشر از جامعه اشاره کرد و افزود: نداشتن امنیت شغلی دیگر مشکل جامعه کارگری است .

رئیس شورای اسلامی کار مازندران با اعلام اینکه 95 درصد کارگران قرارداد آنها مدت معین است، ادامه داد: شاید علت اصلی مشکلات جدی در بحث قراردادهای کارگران مربوط به ابهامات موجود در ماده 7 قانون کار باشد که خلاءهایی را در اجرا به وجود آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز