خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

در 100 روستای مازندران طرح بازنگری انجام گرفت/ افزایش تسهیلات مقاوم سازی بنا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۰۷

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران گفت: 100روستای مازندران طرح بازنگری انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدخانی نوذری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت دهه 100حساب امام (ره)اظهارکرد:در ابتدا بنیادمسکن متولی ساخت مسکن محرومان و توسعه آبادانی در روستاها شد اما در دوره 40 ساله انقلاب اسلامی تکالیف دیگری نیز به آن واگذارشد.

وی افزود:بازسازی مکان های آسیب دیده از بلایا و حوادث،تهیه و اجرای طرح های هادی و صدور مالکیت بناها و ساماندهی روستاها از جمله اقدامات بنیادمسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه از 3هزار و 200روستای مازندران،2700 روستا جمعیت بالای 20خانوار دارد، گفت:برای تمامی روستاهای بالای 20خانوار مازندران در برنامه پنجم تهیه طرح هادی انجام شده است.

خانی با بیان اینکه در تصویب طرح های هادی 7عضو اصلی داریم،خاطرنشان کرد:برای اجرای طرح هادی استعلامات لازم از این دستگاه انجام می شود.

وی افزود:بر اساس برخی شاخصه ها و رشد جمعیتی طرح های هادی اجرایی می شود.

خانی افزود:طرح های خوبی با افق 10ساله در مازندران در حال اجرایی شدن است و یک بازنگری 10ساله نیز برای طرح ها در نظرگرفته شده است.

مدیرکل بنیادمسکن مازندران تصریح کرد:سال گذشته در حدود 100روستا طرح بازنگری انجام شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در هزار و 500 روستا مازندران طرح هادی شروع شده است،خاطرنشان کرد:برای اجرای طرح هادی در 650 روستا در سال 97 ،97 میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شد.

وی افزود:اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی تخصیص مناسبی از این اعتبار انجام نشد در نتیجه با رایزنی بنیادمسکن با دهیاری ها قرارشد این امر مشارکتی انجام شود.

نوذری گفت:اکنون با مشارکت مردمی 80 درصد طرح های هادی سال 97 اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بوم گردی بنا به امر استاندار ورود جدی پیدا کردیم،یادآورشد: در فاز اول 126 روستا برای این امر در نظرگرفته شد که با نشست فرمانداران و مشورت با آنان این تعداد به 224روستا ارتقا یافت.

وی افزود:طی سه ماه اخیر این تعداد روستا بررسی شد ودر  نتیجه طرح برنامه ریزی و پیشرفت روستا با هدف بوم گردی در جهت ارتقای اقتصاد محلی تهیه شد.

خانی تصریح کرد:روستاهای هدف ما دارای ویژگی های فرهنگی مذهبی،گردشگری،کشاورزی،ورزشی،تجاری و...باید باشد.

مدیرکل بنیادمسکن استان مازندران با بیان اینکه برای 3 هزار و 200روستا مطالعات توسعه پایدار و سند اشتغال در حال انجام است،یادآورشد: اشتغال به واسطه بوم گردی نیز در این مطالعات گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه برای مقاوم سازی، تسهیلات از 25 میلیون تومان به 40میلیون تومان رسیده است،خاطرنشان کرد:واحدهایی که در بستر و حریم رودخانه هم هستند و خطر برای آن ها محرز شده به مکان دیگر انتقال می یابند.

خانی ادامه داد: واحدهایی که در معرض رانش نیز هستند پیش بینی شده هزار و 400 واحد باشند که معرفی شده برای جابه جایشان اقدام شود. 

وی تصریح کرد:230 واحد در سطح استان مقاوم سازی شده اند.

خانی گفت:سال گذشته 12 هزارجلد سند صادر شد تاکنون ۲۷۳هزارسند برای واحدهای شهری روستایی صادر شده است‌ و

100روستای مازندران طرح بازنگری انجام گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز