خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران:

تعداد جراحی های قلب در بیمارستان ولیعصر قائم شهر از مرز 2000 عمل گذشت/بیمارستان ولیعصر قائم شهر آماده جذب توریسم سلامت است/استخدام 150 نیرو از طریق آزمون

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۳۰۸

محمد خورشیدی گفت:تعداد جراحی های قلب در بیمارستان ولیعصر قائم شهر از مرز 2000 عمل گذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خورشیدی در آیین افتتاح توسعه و استاندارد سازی پروژه های تامین اجتماعی در بیمارستان ولیعصر قائمشهر،که آیت اله معلمی،نماینده ولی فقیه در شهرستان قائم شهر،حسین حسن نژاد،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران حضور داشتند،با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر قائم شهر در سطح بیمارستان های کشور از نظر کیفیت کاری در جایگاه خوبی قرار گرفته است گفت : در مدت2 سال و نیم  حدود 450 بیمار از سایر استان ها در حوزه های مختلف به خصوص بخش مغز از خدمات  بیمارستان ولیعصر استفاده کردند.

در این مراسم که عبدالرضا رضیان،نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند،خورشیدی با بیان اینکه تعداد جراحی های قلب در بیمارستان ولیعصر قائم شهر از مرز 2000 عمل گذشت، افزود: هر جراحی قلب باز بیش از 30 میلیون تومان برای تامین اجتماعی هزینه دارد.

وی همچنین به بالا بودن هزینه های جراحی و درمان در بخش مغز اشاره کرد و گفت: بالا ترین هزینه با  315 میلیون تومان مربوط به  دختربچه اصفهانی بوده است.

خورشیدی ادامه داد: به طور میانگین در هر عمل مغز  70  میلیون تومان هزینه می شود  و این در صورتی است که با دفترچه تامین اجتماعی و بدون هیچ هزینه ای برای بیماران از سراسر کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت اسکان همراه بیماران در بیمارستان ها گفت:  در حوزه اسکان همراهان بیمار شهرهای مختلف هنوز اتفاقی صورت نگرفته است که امیدواریم این موضوع نیز بررسی شود.

محمد خورشیدی با بیان اینکه علی رغم  فشارهای اقتصادی  تمامی تجهیزات پزشکی از بهترین کشورهای تولید کننده تهیه شدهاست،گفت:برایخرید تجهیزات پزشکی جراحی قلب  بیش از 20 میلیارد تومان  هزینه شده است و سعی کردیم کار را در مسیر استاندارد پیش ببریم.

وی در ادامه گفت:همچنین برای بیمارستان نکا دستگاه رادیولوژی دیجیتال خریداری شده است و کلنگ زنی درمانگاه دوم ساری هم انجام شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه بالغ بر دوازده میلیارد تومان برای بیمارستان ولیعصر هزینه شده است گفت : تنها بیمارستانی است که در بخش اورژانس نیز مجهز به سی تی اسکن است.

خورشیدی  با اشاره به اهمیت بحث توریسم سلامت گفت:بیمارستان ولی عصر این آمادگی را دارد که با امکانات پزشکی موجود و کادر درمانی و پزشکی مجرب و کار بلد خود به  جذب بیماران از کشورهای همسایه بپردازد.

وی ادامه داد: تا به حال در همین خصوص با کشورهای عراق و عمان ارتباطاتی گرفته شده است و با کشور افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است و در حال مرحله اخذ مجوزات لازم هستیم.

این مقام مسئول با اشاره با انتقاد از  برخی قوانین کمیته های مربوط به تسهیل در کار توریسم سلامت گفت: هدف از تشکیل این چنین کمیته هایی تسهیل در روند اجرای طرح هایی مانند  سلامت توریم است اما متاسفانه برخی از قوانین این کمیته ها نه تنها تسهیل در روند اجرایی شدن آن نیست بلکه سرعت اجرایی شدن امثال این چنین طرح هایی را پائین می آورد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: با توریسم سلامت و ورود ارز به کشور می توان  بسیاری از مشکلات مالی و اقتصادی را حل کرد.

خورشیدی از استخدام 150 نیرو از طریق آزمون خبر داد و گفت : 90  پرستار و ماما، 20 پزشک متخصص و عمومی و همچنین در قسمت های خدمانی و اداری دیگر نیز در قالب طرح 100 روزه جذب شده اند.

مراجعه  20 هزار نفر در آذر ماه 97 به اورژانس بیمارستان ولیعصر قائم شهر

رئیس بیمارستان ولیعصر قائمشهر در رابطه با افتتاح پروژهای این بیمارستان گفت : در بحث های درمانی ظاهر کار دیده می شود و دو پروژه لنژری که درخصوص شستشوی البسه و بهداشت است نیازمند استانداردسازی بود که صورت گرفت.

هاشم هاشم پور ادامه داد: کنترل عفونت ها در دنیا یک بحث عمومی است و از طریق این سیستم جدید که ورودی و خروجی البسه متفاوت است می تواند به کنترل عفونت ها کمک زیادی کند.

وی با اشاره به استانداردسازی آشپزخانه بیمارستان ولیعصر افزود : نیاز به استانداردسازی از زمان خرید کالا تا پخت را داشتیم که این عمل نیز صورت گرفته است.

رئیس بیمارستان قائمشهر با بیان اینکه در آذرماه امسال حدود 20 هزار مراجعه به اورژانس صورت گرفته است ادامه داد :در اورژانس نیازمند امکانات بودیم که امروز سی تی اسکن اوژانس نیز به بهره برداری می رسد و بخش رادیولوژِی و ماموگرافی هم برای خدمت رسانی بیشتر افتتاح می شود.

لازم به ذکر است این طرح ها شامل بخش تصویربرداری دیجیتال ، ماموگرافی ، واحد لنژری ، تغذیه و دستگاه اکسیژن ساز بوده است .

نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی با هزینه هشت میلیارد ریال ، ماموگرافی با هزینه 6 میلیارد ریال و هزینه آماده سازی فضای فیزیکی آن ها هم با 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

بازسازی و توسعه لنژری و آشپزخانه بیمارستان هم با هزینه ای بالغ بر 54 میلیارد ریال به بهره برداری رسید . مساحت فیزیکی فضای آشپزخانه و تریا یک هزار و 100 متر مربع و فضای لنژری هم 450 متر مربع بوده است .

نصب و راه اندازی دستگاه مرکزی اکسیژن ساز هم با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز