خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران:

وجود 160 هزار بیمار دیابتی شناسایی شده در مازندران/همراهی مردم در شناسایی و درمان بیماری های غیر واگیر نیاز جدی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۰۵

معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران از وجود 160هزار بیماردیابتی شناسایی شده در مازندران خبر داد.

محسن اعرابی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: بیماری های غیرواگیر مهمترین مشکل امروز جامعه ماست که بیشتر بیماران از وجود چنین بیماری هایی باخبر نیستند.

وی گفت: وجود این بیماریهای غیرواگیر ناشی از توسعه شهرنشینی، تغییر الگوی مصرف و عدم تحرک است.

 معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه اکنون 75تا 80 درصد بیماری های ما را بیماری های غیرواگیر به خود اختصاص داده است؛ یادآور شد: فشار خون و دیابت، دو بیماری اصلی جامعه امروز است.

اعرابی گفت: براساس آمارها در کشور و استان مازندران، 40 درصد بیشتر از نیاز غذا میخوریم و تجمع کالری موحب چاقی می شود که در مازندران، اضافه وزن و چاقی مساله و خطر جدی است.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر و در 5سال گذشته، شاهد رشد مناسبی در حوزه بهداشت و درمان بوده ایم و بعنوان نمونه برای براساس نیاز جامعه، کارشناس تغذیه و روانشناسی بالینی وارد نظام سلامت شد.

معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در استان مازندران، شناسایی بیماران دیابتی با قوت در دستور کار پزشک خانواده شهری است و درمان و درمان موثر قدم بعدی است.

اعرابی اضافه کرد: متاسفانه 50 درصد افراد از بیماری خود در بخش بیماری غیرواگیر و بعنوان نمونه دیابت آگاه نیستند و مابقی افراد آگاه به بیماری، 50 درصد تحت درمان نیستند.

وی افزود: اکنون در شهر و روستای مازندران با حضور یکهزار پزشک خانواده شهری و روستایی، شناسایی و درمان افراد دیابتی و بیماری های غیرواگیر در دستور کار است و سپس درمان موثر در دستور قرار می گیرد.

معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران با تاکید بر همراهی جدی مردم در شناسایی بیماری های غیرواگیر گفت: همه افراد بالای 35 تا 40 سال مراجعه به واحدهای بهداشت و درمان را برای شناسایی و درمان بیماری های غیرواگیر در دستور کار قرار دهند تا با شناسایی بیماران در مسیر سلامت قرار گیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز