خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در همایش روز ماما و ترویج زایمان طبیعی

دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۹۲۴

استاندار مازندران گفت: باید سبک زندگی اسلامی بین جوانان و خانواده‌های ایرانی تقویت شود.

به گزارش ایلنا ، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در همایش روز ماما و ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت و درمان به استان، سه بیمارستان با بیش از 700 میلیارد ریال افتتاح شده و از محل طرح تحول سلامت، 400 طرح عمرانی بهداشت و درمان در مازندران اجرایی شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و با توجه به زیرساخت‌ها می‌توان اقدامات خوبی در حوزه ارتقا علمی و سلامت برداشته شود.

استاندار مازندران با تبریک روز ماما به فعالان این عرصه، تصریح کرد: جامعه مدیون زحمات این فعالان علم پزشکی است و  امیدواریم شاهد ارتقا جایگاه ماماها در استان و کشور شویم.

فلاح با بیان اینکه زیرساخت‌های خوب و مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در مازندران فراهم شده است، گفت: طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید بوده و این طرح در حوزه سلامت بی نظیر است، بنابراین همه باید کاهش آمار سزارین و ترویج زایمان طبیعی در استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی بیشتر در زمینه مزایای زایمان طبیعی صورت گیرد، گفت: معایب سزارین برای مردم باید تبیین شود. وضعیت جمعیتی استان به سوی سالمندی است و ضرورت دارد که برای رشد جمعیت باید در استان برنامه‌ریزی شود.

فلاح با اشاره به اینکه ترویج زایمان طبیعی یکی از محورهای اساسی در تحول حوزه سلامت است، گفت: متاسفانه 50 درصد زایمان‌ها در استان و کشور به صورت سزارین بوده در حالی که استاندارد جهانی این آمار حدود 15 درصد است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه جامعه نیازمند نیروهای جوان، خلاق و پویا است، افزود: باید سبک زندگی اسلامی بین جوانان و خانواده‌های ایرانی تقویت شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز