خبرگزاری کار ایران

واکنش نهادهای کارگری مازندران به موضوع واگذاری بزرگترین واحد تولیدی کاغذ؛

آتش برخرمن تولید و اشتغال در"چوب و کاغذ" مازندران نزنند/ سکوت نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۳۹

تشکل های کارگری استان مازندران و نمایندگان کارگران مراتب نگرانی خود را از موضوع واگذاری شرکت چوب و کاغذ مازندران درقالب مزایده سهام یکی از شرکت های وابسته به بانک ملی اعلام کردند.

به گزارش "ایلنا" از ساری،"نصرالله دریابیگی" دبیراجرایی خانه کارگر تشکیلات استان مازندران با اشاره به اهمیت فوق العاده شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان یک برند مهم و نقش این مجتمع صنعتی درتوسعه صنعتی و اشتغال منطقه گفت: به شدت نگران امنیت شغلی صدها کارگر شاغل دراین واحد صنعتی هستیم و از استاندارمحترم و نمایندگان مردم انتظار داریم در برابر چنین تصمیمی موضع قاطع اتخاذ کنند.

این فعال کارگری با طرح این موضوع که قریب به اتفاق مسئولان و متولیانی که برای اقتصاد کشورنسخه می پیچند؛ شناخت صحیحی از وضعیت اقتصاد تولید وصنعت ندارند؛ گفت: تجربه سه دهه اخیر در بحث های تولید وصنعت و اشتغال، تجربه تلخی است و متاسفانه کسانی نقش درمانگر اقتصاد بیمارمان شده اند که سرنوشت صنعت و کارگران برای آنها اهمیت ندارد.

این نماینده باسابقه کارگری در کشور و مازندران با تاکید بر این که کارگران خاطره خوشی ازخصوصی سازی درکارخانه های استان و کشور ندارند؛ گفت: با عنوان احیاء کارخانه ها و رونق تولید و اشتغال ؛ واحدهای صنعتی را واگذار می کنند و ادعا می کنند که نظارت دقیق بر روند واگذاری ها اعمال می گردد.

"دریابیگی" گفت: مگر از یک سوراخ چند بار باید گزیده شویم تا راه رفته را دوباره در پیش نگیریم؛ این راهی را که آقایان درآن گام برمی دارند؛ به بیراهه خواهد رفت و ما درباره عواقب آن هشدار داده و می دهیم.

"دریابیگی" به سرنوشت تلخ دهها واحد تولیدی از جمله کارخانه های نساجی استان بعد از جریان خصوصی سازی اشاره کرده و ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری که به بنگاه داری بانک ها انتقاد نموده و خواستار خروج نظام بانکی ازعرصه تولید شده اند؛ تصریح می کند: به عنوان خادمین جامعه کارگری به هیچ عنوان مخالف رونق کارخانه ها و احیاء تولید و اشتغال نمی باشیم و هرگونه اقدامی در این راستا را مورد حمایت قرارخواهیم داد اما چه تضمینی برای واگذاری صحیح و ادامه تولید و تامین امنیت شغلی کارگران هست؟

"شیرافکن" رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مازندران نیز با اعلام نگرانی خود از عواقب واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران و تهدید امنیت شغلی کارگران گفت: مدیران گذشته چوب وکاغذ مازندران را دربدترین شرایط ممکن سرپا نگاه داشتند و در دوره ای که اکثر واحدهای تولیدی با بحران مواجه بودند، چوب و کاغذ سرپا بود و کارگران با آرامش خاطر مشغول به کار بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز