خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد:

تصفیه شیرآبه ها تا پایان سال توسط شهرداری باید انجام شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۷۹

محمد اسلامی گفت : تصفیه شیرآبه ها تا پایان سال توسط شهرداری باید انجام شود.

به گزارش ایلنا،استاندار مازندران در افتتاح پروژه شیرآبه مهم ترین تکلیف همه ی شهرداری ها و شوراها را بحث تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و افزود :از نخستین روزهایی که در مازندران کار را شروع کردیم دستورالعمل ابلاغ شده که تفکیک زباله صورت بگیرد.

محمد اسلامی تکلیف جدی شهرداری ها را جداسازی زباله در مبدا دانست و افزود : نیاز به همکاری مردم نیز داریم که در زمینه آموزشی هم اقداماتی صورت گرفته است.

استاندار مازندران تصفیه شیرآبه ها تا پایان سال توسط شهرداری را اجباری خواند و اظهار داشت : کار راهبردی که باید انجام شود تصفیه شیرآبه است تا شیرابه به صورت خام در خاک و یا چشمه ها نفوذ نکند.

اسلامی با اشاره به مزیت این پروژه شهرستانی تصریح کرد: تکنولوژی که براساس پژوهش پژوهشگران صورت گرفته و فرآیند ارزان قیمتی دارد که خروجی آن هم دارای ارزش مالی است، باعث کاهش هزینه های شهرمی شود، برای شهرداری تامین درامد می کند و هم اینکه محیط زیست را پاک میکند.

این مسئول نکته برجسته در این پروژه را نداشتن محدودیت حجم بیان کرد و گفت : به هر میزان که شیرابه وارد شود به صورت پیوسته تبدیل شده و قابل استفاده و بهره برداری است که نقطه قوت این طرح به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مربوط به پسماند را در لایحه 98 پیش بینی کردیم و کارگروه ملی پسماند درماه گذشته در سازمان ملی محیط زیست تشکیل شد و برنامه ها لحاظ شد، امیدواریم در لایحه ای که دولت به مجلس تقدیم خواهد کرد.

اسلامی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی درخواست شده در مجلس توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود تا بتوانیم منابع صندوق توسعه ملی را دریافت کنیم و پروژه های پسماند را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز