خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران:

سند تحول تعالی و آینده نگری ورزش همگانی بومی سازی شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۸۶

معاون سیاسی اجتماعی استانداری مازندران گفت: لازم است تا سند تحول ورزش همگانی بومی سازی شود و اجرای آن در دستور کار استانی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری،عیسی قاسمی طوسی  در جلسه شورای توسعه ورزش همگانی استان مازندران ورزش همگانی را از ضروریات جامعه دانست و اظهار داشت: می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی در تحقق این هدف با اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم داشته باشند.

وی به تالیف سند تحول ورزش همگانی در دو جلد اشاره کرد و افزود: لازم است تا این سند بومی سازی شود و اجرای آن در دستور کار استانی قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به ظرفیت های ورزشی استان مازندران با مدال آوری ورزشکاران استان در بازیهای آسیایی و پارالمپیک اشاره کرد و گفت: کسب 250 مدال از سوی ورزشکاران مازندران از ابتدای سال 97،کم نظیر است.

وی با بیان اینکه توسعه و توریج ورزش همگانی موجب نشاط و شادابی افراد جامعه می شود افزود: برای رسیدن به یک جامعه بانشاط و شاداب، فرهنگ ورزش و همگانی شدن آن در بین اقشار مختلف مردم یک ضرورت است که این مهم با برنامه ریزی های درست و زیربنایی محقق می شود.

طوسی ادامه داد: تربیت بدنی و ورزش امری مهم در سلامت فردی و اجتماعی یک جامعه محسوب می شود که ایجاد و توسعه آن در جامعه با تعامل و همکاری مردم و مسوولان محقق می شود و می تواند جامعه را از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات دور کند.

وی بر ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های متنوع  و متفاوت تر از گذشته تاکید کرد و افزود: مازندران قابلیت برگزاری پیاده روی خانوادگی را دارد بنابراین می توان با برنامه ریزی منسجم و با همکاری دیگر دستگاه ها بویژه اداره کل آموزش و پرورش این فرهنگ را در هفته تربیت بدنی بصورت نمادین برگزار کرد.

طوسی با اشاره به بندی از سند تحول تعالی و آینده نگری مبنی بر ایجاد زیرساخت برای جاده سلامت گفت: تحقق این امر نیاز به همکاری شهرداری دارد و شهرداری ها برای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی به طرح سه شنبه های بدون خودرو اشاره کرد و ادامه داد: برای ترویج این فرهنگ ضرورت دارد تا این حرکت نمادین در استان مازندران همچون استان های دیگر اجرایی شود .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: اگر باشد افراد با ورزش سلامتی خود را حفظ کنند بهتر است تا سالن های ورزشی رایگان در اختیار آنان قرار گیرد تا از آن بهره مند شوند البته واگذاری سالن های ورزشی بصورت رایگان نیاز به تعامل و همکاری نمایندگان دارد.

طوسی با تاکید بر ورزش همگانی بیان کرد: این امر محقق نمی شود مگر اینکه موانع و چالش های موجود مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز