خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد:

حضور 23 میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۱۸۸

وزیر بهداشت از حضور 23 میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، وزیر بهداشت کشور در مراسم  رونمایی از سامانه ارجاع سلامت، آرزوی دیرینه در نظام سلامت را سامانه ارجاع دانست و بیان کرد: اگر این سامانه در کشور مستقر شود، بیماران میتوانند در سطح یک که مراکز بهداشتی است معاینه شوند و به پزشک عمومی که صف اول خدمت است معرفی شوند و در مراحل بعدی مریض به سطوح بعدی که متخصصین است ارجاع داده می شود.

 سید حسن زاده قاضی زاده هاشمی با اشاره به بالا بودن هزینه های درمان در کشور افزود: یکی از دلایل آن، نداشتن نظام ارجاع است که بیمار مستقیما به فوق تخصص مراجعه می کند، نظام ارجاع در کنترل کردن هزینه ها کمک بسیاری می کند.

وزیر بهداشت از حضور 23 میلیون نفر در نظام ارجاع خبر داد و عنوان کرد:در برخی استان ها مثل گلستان و مازندران شروع شده که دارای مدل های مختلفی است که باید تجربه شود و بهترین در کشور مستقر شود.

هاشمی تصریح کرد: قدم اول پرونده الکترونیک سلامت است که بالغ بر هفتاد میلیون نفر تشکیل پرونده داده اند و در آینده وزارت ارتباطات دسترسی آن را در تمام کشور فراهم خواهد کرد که می توان امیدوار بود ظرف چندسال آینده نظام ارجاع به طور کامل در ایران مستقر شود.

هاشمی با اشاره به خدمات رایگان دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، خاطرنشان کرد: بالغ بر چهل میلیون خدمت در سه مرحله برای پیشگیری رایگان در کودکان زیر 14 سال که عمدتا در مقطع دبستان هستند، انجام شده است

وی باتاکید بر لزوم ایجاد بیمه ویژه دندانپزشکی توسط بیمه های تکمیلی افزود :با شرایطی که دولت دارد نمی تواند بیشتر از این حمایت کند، خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه نیست.

وزیر بهداشت نیازهای جدی و بیماران صعب العلاج را واجبتر از حوزه دندانپزشکی عنوان کرد و گفت : اگر پیشگیری و مراقبت کنیم لازم نیست هزینه ای برای دندانپزشکی پرداخت کنیم، بیماران صعب العلاج را بیمه هنوز نتوانسته است پوشش دهد و رسیدگی به آنان ارجحیت دارد.

هاشمی با اشاره به کمبود داروهای خاص باتوجه به تحریم ها گفت : برنامه هایی داریم که امیدواریم کمبودی احساس نشود و تا امروز هم این اتفاق افتاده و پیش بینی لازم شده است.

وی ادامه داد : شرکت ها مشکل نقدینگی دارند که سازمان برنامه کمک خواهد کرد، به معنی نیست که بودجه ی بیشتری می خواهیم انها مطالباتی از بیمه ها دارند که اگر بیمه ها بتوانند دریافتی هایشان را به موقع و به صورت نقدی در اختیار داشته باشند مشکل شرکت ها حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز