خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

تغییر طرح تحول سلامت متناسب با زمان و نیاز کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۲۰۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در طرح تحول سلامت متناسب با زمان و نیاز کشور تغییرات و راهکارهای جدیدی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدباقر اردشیر لاریجانی در بازید از دانشکده داروسازی، بیمارستان کمالی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی(ع) شهرستان کرج  با بیان اینکه استان البرز در بخش بهداشت و درمان روند رو به رشدی را پیش گرفته و خوشبختانه مجموعه های درمانی و آموزشی کرج رو به گسترش است، اظهار کرد: وضعیت بیمارستان های کرج توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه تقویت مراکز آموزشی در استان البرز در دستور کار قرار دارد، افزود: علیرغم اینکه مدت زمان کمی از حرکت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز می گذرد اما گسترش خدمات این مجموعه متناسب با نیاز جمعیت واحدهای تخصصی مطلوب است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: اصولا دانشکده ها باید فارغ‌التحصیلان عمومی داشته باشند اما در کرج به سبب ظرفیت ویژه در بخش تخصصی می تواند با سرعت بیشتری در این حوزه حرکت کرد همچنین باید به این امر نیز اشاره کرد که شورای گسترش دانشگاه طی روزهای اخیر رشته کودکان را در کرج تصویب کرده و در نظر داریم زمینه برای تخصص های دیگر نیز به سرعت فراهم شود.

اردشیر لاریجانی از راه اندازی بیمارستان جامع زنان در کرج طی ماه های آتی خبر داد و تصریح کرد: امروز جلسه آمایش منطقه شش با حضور دانشگاه های علوم پزشکی کرج، قم، قزوین، زنجان و اراک برگزار می شود که در مراسم گزارش عملکرد دانشگاه های حوزه منطقه شش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حرکت جریانی است که ابتدای سال جاری دنبال شده و در تمام مناطق مختلف کشوری نیز انجام می گیرد، گفت: در شرایط فعلی بخش آموزش پزشکی جهت گیری خوب و مطلوبی را پیش گرفته است، این بخش در مرزهای دانش حرکت می کند اما باید قدری تلاش ها را افزون تر کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت پزشکی ایران در منطقه خوب است از طرفی از دانشگاه ها درخواست شده ماموریت گرا شده و افقی خاص را برای فعالیت های خود تبیین کنند تا بسترهای علمی و بین رشته ای با سرعت بیشتری تدوین شود، گفت: اعتبار بخشی دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته و نتایج این امر طی ماه جاری اعلام می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بدون شک جهت گیری در حوزه آموزش پزشکی باید هدفمند به دانشگاه های نسل جدید برسد تا کشور مرجع حوزه علمی در حیطه پزشکی شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل های استاندارد در تمام مراکز آموزشی و پزشکی لحاظ می شود، ۱۵ درصد بودجه وزارت بهداشت به بخش آموزش تخصیص پیدا می کند، اظهار کرد: در طرح تحول سلامت متناسب با زمان و نیاز کشور تغییرات و راهکارهای جدیدی اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز