خبرگزاری کار ایران

هشدار تشکل‌های کارگری مازندران نسبت به عواقب تغییر مدیریت شعب بانک رفاه استان؛

مسئولیت هرگونه تنش احتمالی کارگری در مازندران متوجه مدیران ارشد بانک رفاه است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۶۵۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در انتقاد از مدیریت ارشد بانک رفاه کارگران کشور گفت: از مدیرعامل بانک رفاه کارگران خواسته‌ایم که به حفظ ریاست فعلی شعب استان اهتمام ویژه مبذول داشته باشد چرا که این اقدام از بروز هر گونه تنش و نگرانی در جامعه کارگری و بازنشستگی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران، مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران و عضو کانون عالی بازنشستگان کشور) در انتقاد از مدیریت ارشد بانک رفاه کارگران کشور گفت: به رغم مدیریت و موفقیت نسبی شعب بانک رفاه در استان مازندران، متاسفانه مدیریت این شعب دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. اخیرا، براساس تصمیم مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور، مقرر شده محمود آقایی (رییس کنونی اداره امور شعب بانک رفاه کارگران استان مازندران) عزل و به یک استان کوچک‌تر منتقل شود.

مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران با تاکید بر مدیریت موفق آقایی، تصریح کرد: تشکیلات کارگری و بازنشستگی استان مازندران به عنوان خوش‌حساب‌ترین مشتری بانک رفاه کارگران در استان مازندران شناخته می‌شود. همکاری این دو با بانک رفاه کارگران تاکنون بسیار عالی و مثال زدنی بوده است. از همین روی، از مدیرعامل بانک رفاه کارگران خواسته‌ایم که به حفظ ریاست فعلی شعب استان اهتمام ویژه مبذول داشته باشد چرا که این اقدام از بروز هر گونه تنش و نگرانی در جامعه کارگری و بازنشستگی جلوگیری خواهد کرد.

دریابیگی در اشاره به وضعیت فعلی کارگران و بازنشستگان مازندران، گفت: امروز بازنشستگان و کارگران این استان، در شرایط بسیار سختی از لحاظ معیشتی و درمانی به سر می‌برند. در استان مازندران ۹۵ درصد کارگران به خاطر قراردادهای موقت، بی‌بهره از امنیت شغلی‌ هستند. در بین آنها، کم نیستند کسانی که دستمزدهای زیر حداقل‌های تعیین شده را دریافت کنند. هم‌چنین، تعداد قابل توجهی از افراد برای کسب روزی حلال، ناچار از پذیرش قراردادهای سفیدامضا هستند؛ قراردادهایی که شرایط استثمار هرچه بیشتر افراد را فراهم می‌آورند. واقعا جای شرم و ناراحتی دارد که در چنین شرایط اسف‌باری، بازهم همان دسترنج‌های اندک و ناعادلانه در بسیاری از واحدها با تاخیر یک الی پنج ماه پرداخت می‌شوند.

عضو کانون عالی بازنشستگان کشور اظهار داشت: کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در استان مازندران جمعیتی ۱۲۰ هزار نفری و با احتساب خانواده‌هایشان حدود نیم میلیون نفر هستند. مجددا تاکید می‌کنم که این افراد نجیب و زحمت‌کش، زندگی بسیار طاقت‌فرسا و پرمشقتی دارند. ۶۵ درصد از آ‌نها با حداقل دستمزد زندگی می‌کنند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به همین شرایط وحشتناکی که توصیفش را کردم معتقدم در چنین شرایطی، همکاری و هماهنگی دلسوزانه، صادقانه و مسئولانه ریاست اداره امور شعب بانک رفاه مازندران با جامعه دردمند ولی پرافتخار کارگری و بازنشستگی این خطه، تاثیرات مثبت و امیدوارکننده‌ای داشته است. در شرایط سخت فعلی، اعطای وام‌های کوچک تحت نظارت و مدیریت صحیح و انسانی مهندس آقایی موجب کاهش فشاری شده که به معیشت کارگران و بازنشستگان در حال وارد آمدن است.

دریابیگی خاطرنشان ساخت: با توجه به تماس‌های تلفنی و مذاکرات طولانی‌ای که با مقامات ارشد استان، رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و رییس فراکسیون کارگری مجلس داشته‌ایم خواهان ابقای مدیریت برادر عزیزمان مهندس آقایی و جلوگیری از هر گونه تغییر و انتصاب تحت تاثیر اهداف سیاسی، در ریاست شعب بانک رفاه کارگران مازندران هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در پایان، تصریح کرد: لازم به ذکر است مسئولیت بروز هرگونه مشکل و تنش برای کارگران و بازنشستگان نجیب مازندران که ناشی از تغییر ریاست بانک رفاه کارگران استان باشد، به‌طور حتم متوجه سوء مدیریت ارشد بانک رفاه کارگران کشور خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز