خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران:

تقویت سامانه کارا از اقدامات موفق وزارت کار در دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۵۳

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:تقویت سامانه کارا از اقدامات موفق وزارت کار در دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا از ساری،کامران اصغری امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی وتحریم بسیاری از واحدهای تولیدی نتوانستند در روال متعارف خود کار کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل افزایش مشکلات واحدهای اقتصادی تعدیل نیروها در واحدهای تولیدی صورت گرفته است .

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دولت مشوق های یکساله و دوساله را برای حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته است گفت: در این راستا تقاهمنامه ای با تامین اجتماعی منعقد شد تا بر این اساس کارفرمایان از مشوق های لازم بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه تقویت سامانه کارا از اقدامات موفق وزارت کار در دولت تدبیر و امید بوده است، بیان کرد : 12 هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی و دولتی برای سامانه کارا در کشور اختصاص یافته است.

اصغری با اعلام  اینکه 165 میلیارد و 500 میلیون تومان تاکنون به متقاضیان تسهیلات در سامانه کارا در استان اختصاص یافته است افزود: صد در صد این امر محقق شده است.

وی با اعلام اینکه مقرر است به‌ ازای هر 75 میلیون تومان تسهیلات برای یک نفر در استان شغل ایجاد شود، افزود: در فاز نخست دو هزار و 700 نفر در روستاهای مازندران شاغل می‌شوند.

اصغری ادامه داد:  510 طرح در این بخش توسط کمیته فنی مصوب و به بانکهای عامل معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه پرورش لیمو ترش بصورت گلخانه ای از جمله طرح هایی است که در قالب طرح کارا در استان اجرا شده است افزود: تاکنون 42 طرح پرورش لیموترش برای دریافت تسهیلات تهیه شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه 18 تا 19 درصد شمار پرونده های وارده به اداره کار افزایش یافته است تصریح کرد: ورودی بیمه بیکاری در استان نیز افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه  11هزار نفر از طریق بیمه بیکاری مقرری دریافت می کنند گفت که امسال این میزان چهار تا پنج درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در ادامه سیاوش علیزاده،معاون تعاون اداره کل تعاون مازندران با اشاره به آغاز هفته تعاون، نقش تعاون را در بهبود جایگاه و وضعیت اقتصادی مهم برشمرد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد تعاونی در استان وجود دارد که ۴۰ درصد آن معادل بین شش تا هفت هزار واحد فعال هستند.

وی با بیان اینکه سهم تعاون در اقتصادی به ۲۵ درصد برسد افزود: تعاون در کشور ما پراکنده است و بخشی زیر نظر تعاون و بخشی زیر نظر بخش جهاد کشاورزی و بخشی نیز زیر نظر صنعت و معدن است.

وی با تاکید براینکه تمام تعاونی ها باید به صورت متمرکز و زیرنظر یک بخش باشند گفت: رسیدن به سهم ۲۵ درصدی با پراکندگی بخش تعاون سخت خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز