خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران:

تبیین واقعه غدیر مقابله با تهاجم فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۶۵

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران گفت: پرداختن به دهه غدیر و جایگاه امام علی (ع) به نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد غدیر با تبریک دهه غدیر اظهار داشت: پرداختن به دهه غدیر و جایگاه امام علی (ع) به نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت واقعه غدیر ضرورت دارد تا غدیر نیز مانند عاشورا مردمی برگزار شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به برنامه های کوتاه مدت دهه غدیر  تبیین برنامه های بلند مدت غدیر را مهم دانست و گفت: عید غدیر فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم ناب اسلام محمدی (ص) است و باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم.

حجت الاسلام ابراهیمی از غدیر به عنوان شناسنامه و هویت شیعه یاد کرد و افزود: باید فرهنگ غدیر در جامعه ترویج شود چرا که اسلام نشات گرفته از بعثت و غدیر است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه غدیر به صورت یک شیوه و راهبرد در جامعه اعمال شده و مورد نقد و نظر قرار گیرد،ادامه داد: غدیر فرصتی مناسب برای سرکوب کردن افکار قارچ گونه ای است که از سوی دشمن در جامعه و در بین نسل جوان بروز و ظهور پیدا میکند.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: برگزاری برنامه های مربوط به غدیر مختص به زمان دهه غدیر نیست بلکه در طول زمان و متناسب با مقتضیات زمان پاسخگوی شبهات نسل جوان خواهد بود.

وی با اشاره به وجود تهاجم فرهنگی دشمن در شرایط فعلی بر آشنایی جوانان  و به ویژه نسل آینده با مباحث غدیر مخصوصا آشنایی با جایگاه و نقش امامت و رهبری در دین اسلام تأکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی کتاب شناسی غدیر، غدیر و مدیریت اسلامی ،نقش طبرستان در توسعه فرهنگ غدیر را از جمله برنامه های شناخت رویداد غدید و ارزش های این روز اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام یوسف یوسف پور،رئیس شورای هماهنگی مازندران با بیان اینکه غدیر واقعه حاکمیتی و مدیریتی است اما مظلوم واقع شده است بر تبیین ارزشها و پیام غدیر در دهه غدیر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیام غدیر حفظ وحدت است افزود: وحدت ملی و انسجام انقلابی رویکرد مهم در راستای تحقق پیام غدیر و دوری از تفرقه است.

رئیس شورای هماهنگی مازندران خدمت و مدارا با مردم و کمک به محرومین جامعه را از پیام های غدیر برشمرد و گفت: صبوری و مقاومت از دیگر پیام های غدیر است که بایستی در جامعه ساری و جاری شود.

وی افزود: برخی دوگانگی در رابطه با برگزاری موضوع عید غدیر وجود دارد که نیاز به ساماندهی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز