خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداری مالی استانداری مازندران:

جلسات اداری تا قبل از آغاز برگزاری نماز تعطیل شود/اختصاص مکان مناسب به نمازخانه ادارات

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۹۸

مدیر کل اداری مالی استانداری مازندران گفت:جلسات اداری باید تا قبل از آغاز برگزاری نماز تعطیل شود و اجرای این دستور به تمام فرمانداران ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط استانداری، مرتضی ناصحی، مدیر کل اداری مالی استانداری در همایش روسا و دبیران شورای اقامه نماز فرمانداری های استان با اشاره به سیاست های ابلاغی وزارت کشور و تاکید استاندار مازندران بر برگزاری هرچه باشکوهتر نماز جماعت در استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های تابعه، یاد آور شد: نماز جزو ارکان و ستون دین اسلام است و انجام این فریضه قدسی در تمامی ادیان توحیدی سابقه دارد.

ناصحی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاکله اش بر اسلام است و اسلام بدون نماز فاقد معنا است، خاطر نشان ساخت: دولت اسلامی در حوزه های مختلف باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد و بر ما فرض است تا در اقامه نماز در دستگاه های تابعه نهایت اهتمام را معمول داریم.

رییس شورای اقامه نماز استانداری مازندران، با اشاره به این که استاندار تاکید نمود که جلسات اداری باید تا قبل از آغاز برگزاری نماز تعطیل شود و اجرای این دستور به تمام فرمانداران ابلاغ شده است، ابراز داشت: استاندار هم چنین دستور داد تا از برگزاری جلسات غیر ضرور در ساعات قبل از ظهر اجتناب گردد تا به کار مردم رسیدگی شود که باید با جدیت این دستور اجرایی شود.

مدیر کل اداری مالی استانداری با بیان این که نماز پرچم دین ماست، افزود: رابطین نماز در تحقق و برپایی نماز جماعت در دستگاه متبوع نقش موثر و تعیین کننده ای دارند.

ناصحی با اشاره به این که باید به نقش خود در برپایی نماز در ادارات خود افتخار کنیم و به آن بصورت اعتقادی بنگریم، عنوان داشت: رابطین نماز باید در اقامه نماز نیز اهتمام ویژه داشته باشند و در راستای آگاهی بخشی از برکات نماز به جد تلاش کنند.

رییس شورای اقامه نماز استانداری مازندران، با اشاره به این که اقامه نماز، وظایف سازمانی و درون سازمانی ماست و نباید لحظه ای از آن غفلت کنیم، تصریح نمود: نمازخانه ها در فرمانداری ها باید بهترین مکان و زینت بخش فرمانداری باشد.

وی با بیان این که نماز گزار باید انسانی با نشاط و دارای ظاهر و خُلقی آراسته باشد، گفت: خواندن نماز نباید بصورت عادت درآید، زیرا نماز  زیباترین و متعالی ترین تجلی ارتباط بنده با خالق هستی است.

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی، مشاور استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استان با تاکید بر گزاری شورای اقامه نماز در ادارات بصورت فصلی، گفت: از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ معنویت و نماز استفاده شود.

ابراهیمی بر اختصاص مکان مناسب برای اقامه نماز در فرمانداری ها و بخشداری ها تاکید کرد و یاد آور شد: در راستای هدایت برنامه ها، فرهنگ مکاتبات بر مراجعات باید ترجیح یابد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان، با بیان این که استانداران مازندران در اولین بخشنامه خود بر اقامه نماز و تعطیلی جلسات در هنگام نماز تاکید کرد، گفت: این رویه باید در همه دستگاه ها، فرمانداری ها و بخشداری های استان حاکم شود.

رابطین فرمانداری ها نیز در این جلسه نقطه نظرات و دیدگاه های خود را ارایه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز