خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه :

 آمارهای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۲۶

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: آمارهای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه مناسب نیست.

به گزارش ایلنا از ساری،هادی تیزهوش صبح امروز در نشست هم اندیشی توسعه همکاری تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه در ساری با اشاره به سفر هیئت 40 نفره تجاری و اقتصادی روسیه با مازندران اظهار داشت: در اتاق مشترک ایران و روسیه ترکیب جدیدی را ایجاد کردیم و برای ارتباط تجاری با روسیه بررسی های زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات خوب موجود در هر دو کشور، آمارهای خوبی در زمینه تبادلات اقتصادی نداریم و وظیفه بخش خصوصی این است موانع و نقاط ضعف کارها را شناسایی و برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه یکی از مشکلات مهم در حوزه روابط اقتصادی ندانستن قوانین در این حوزه عنوان کرد و گفت: همچنین قرادادهایی بین دو کشور منعقد می شود اما جایگاه یا مکانی برای ارزیابی این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: بخش دولتی برای تقویت زیرساخت های مناسبات اقتصادی از سوی بخش خصوصی در دو کشور در حال تلاش هستند و با موافقت حضور ایران در پیمان ارواسیا و عملیاتی شدن این پیمان سبب می شود تا واحدهای تولیدی و بازرگانان با تعرفه کمتری در روسیه و چهار کشور،ایران ،قزاقستان،قرقیزستان،بلاروس  حضور یابند.

تیزهوش با اعلام اینکه توانستیم در اتاق مشترک ایران و روسیه اتاق حقوقی دایر کنیم ادامه داد : برگزاری نشست ها سبب تقویت و فعال شدن توسعه مناسبات اقتصادی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز