خبرگزاری کار ایران

سرکنسول روسیه در رشت مطرح کرد:

روابط سیاسی ایران و روسیه به بالاترین سطح رسیده است/ نیازمند افزایش حجم تجارت ایران و روسیه هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۱۸

سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به اینکه روابط سیاسی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است گفت: دو رئیس جمهور ایران و روسیه دارای روابط بسیار خوبی هستند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از رشت، بیست وچهارمین نشست ماهیانه توسعه با حضور کنستانتین آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت در خصوص روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.

آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در این نشست اذعان داشت: روابط سیاسی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است و هر دو کشور همدیگر را به عنوان یک دوست می شناسند.

وی با تاکید بر اینکه روسای‌جمهور دو کشور دارای روابط بسیار خوبی هستند، بیان‌داشت: مذاکرات بین دو رئیس جمهور کشور ایران و روسیه تاکنون بسیار ثمر بخش بوده و اثرات مثبت زیادی داشته است.

آلکسیف اظهار داشت:حجم عمومی تجارت ایران و روسیه به ٢ میلیون دلار رسیده و متاسفانه این مقدار بسیار اندک است.

وی افزود: ایران دارای ٨٠ درصد بازار فرش دستی، زعفران ،تولیدات کشاورزی و ماهیگیری است و لازم به ذکر است که این فقط قسمت کوچکی از پتانسیل و ظرفیت های این کشور است.

سرکنسول فدراسیون روسیه بیان داشت: تجارت بین ایران و روسیه سنتی و معمولی است و نیاز است برای این حجم و کیفیت روابط ما به شکل جدیدتری پیگیری شود.

این مقام روسی اذعان داشت: سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات مشترک با جذب امکانات بخش خصوصی نظیر منطقه آزاد از جمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی افزود: گیلان دارای پتانسیل کافی برای کشاورزی است و همچنین تکامل سیستم حمل و نقل و کشتیرانی و بررسی ساخت بنادر و تولیدات صنعتی از مواد دیگری است که در گیلان می‌توان از آنها استفاده کرد.

سرکنسول روسیه با اشاره به بازدید شهروندان ایرانی از کشور روسیه بیان داشت: سال گذشته ١٦ هزار ویزا برای شهروندان ایرانی صادر شد و همچنین میزان گردگشران روسیه به ایران هم افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر تقویت روابط ایران و روسیه تصریح کرد:استان گیلان استان پیشتازی در زمینه های مختلف نظیر میوه ،پرورش ماهی و میگو است و امیدواریم تکامل اقتصادی بین این دو کشور افزایش یابد .

کنستانتین آلکسیف در پایان اظهار داشت:متاسفانه فقدان بانک مشترک بین دو کشور ایران و روسیه از مشکلات تجارت این دو کشور محسوب می شود و تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز