خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار پیامکی میلیاردی در بابلسر

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۸۲

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار پیامکی با یک میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "بابلسر" خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری،سردار "سید محمود میرفیضی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرستان بابلسر با ارسال پیامک های اغواکننده ، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند، متهم به کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار میرفیضی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد در مسابقه های رادیویی و پیامکی، مالباختگان را به پای دستگاه های خودپرداز کشانده و با ترفندهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری می کرد .

میرفیضی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: عدم آشنایی افراد با فضای مجازی و عدم شناخت کاربران از جرایمی که از طریق این فضا صورت می‌گیرد، موجب شده تا مجرمان با سوء استفاده از این بسترهای ارتباطی به دنبال کسب منفعت های کلان باشند .

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: بروز جرایم مالی مانند سرقت و کلاهبرداری با استفاده از روش های ارسال پیامک در فضاهای مجازی و بسترهای ارتباطی با اغفال کاربران دستگاه‌ های خودپرداز و سوء ­استفاده از­کارت ‌های اعتباری دیگران یکی­ از متداول‌ترین شیوه‌ها­ در­کلاهبرداری ‌های اینترنتی است.

این مقام مسئول انتظامی از شهروندان خواست: در مقابل ایمیل ‌ها و پیامک‌ هایی که با مضامین برنده شدن آنان در مسابقات رادیویی، پیامکی، قرعه‌کشی‌ های مختلف و...که برای آنان ارسال می ‌شود، هوشیار بوده و از ارائه ‌ی هر گونه مشخصات مربوط به کارت عابر بانک خود تحت هر عنوانی به افراد تماس گیرنده و یا پیامک ‌های رسیده خودداری کنند .

وی در خاتمه با تاکید بر افزایش سواد رسانه ای افراد جامعه، اظهار داشت: اگر چه پلیس دائما در حال رصد فضای مجازی و جلوگیری از سو استفاده افراد فرصت طلب است، اما این رصد زمانی کارساز می‌شود که کاربران اینترنتی نیز سطح آگاهی ‌شان را از فضای مجازی افزایش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز