خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد خمس کشور:

خمس یک نیاز اجتماعی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۰۶

 بابیان اینکه خمس واجب مظلوم جامعه است، گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ خمس و استفاده از ظرفیت‌های مختلف آن اهتمام داشته باشیم.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز در همایش تخصصی احیاء فرهنگ خمس به میزبانی استان مازندران در ساری بابیان اینکه خمس نیاز جامعه است، اظهار داشت: خمس در عمق جان مردم واجبی مظلومی محسوب می‌شود که باید باهمت فعالان فرهنگی درراه ترویج آن اهتمام بیشتری داشت.

وی افزود: در روایات مختلف به خمس توجه ویژه‌ای شده است لذا کسی که خمس نپردازد از محدوده دعای امامان ما خارج است.

رئیس بنیاد خمس کشور بابیان اینکه نشست‌های ادواری بنیاد خمس باهدف شناسایی راه‌های ترویج فرهنگ خمس و زکات در مراکز استان‌ها به‌طور مستمر برگزار می‌شود، گفت: باید از ظرفیت به وجود آمده برای بسیج مسئولان و فعالان فرهنگی و در ترویج فریضه خمس بهره کافی را برد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی درباره ضرورت ترویج خمس نیز تأکید کرد: خمس را باید در بین مردم مطرح کرد تا در روز قیامت دچار این پرسش نشویم که آیا مردم می‌دانستند که برکات خمس و ضرورت آن تا چه اندازه است؟ لذا باید در ترویج فرهنگ خمس اهتمام داشت حتی اگر بدانیم در جامعه اثرگذار نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: وجود مبارک امام عصر(عج) می‌فرمایند «کسی که حق ما را به ما ندهد، آن‌ها در روز قیامت خسرانی بزرگ در انتظارشان است چراکه ما دشمنان آن‌ها هستیم» لذا اهل‌بیت(ع) پناه ما هستند و یکی از برکات نگاه ویژه ائمه(ع) به ما، پرداخت خمس محسوب می‌شود.

وی افزود: درباره چگونگی پرداخت خمس شرایط زیادی وجود دارد که یکی از مصادیق خمس حوزه ها هستند البته اینطور نیست فقط مختص به حوزه باشد بلکه حوزه های دیگر نظیر حوزه های اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز