خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا؛

برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۵۹

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برنامه های بنیاد مازندران به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران ، عباسعلی رضایی،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برنامه های بنیاد مازندران به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را اعلام کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این گفتگو با گرامیداشت یاد و خاطره ده هزار و 400 شهید والامقام استان مازندران ، شهدای مدافعین حرم گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهیدان و استمرار راه شهدا، وظیفه ای ملی و همگانی است.

وی با بیان اینکه شهدا با نثار بهترین هدیه الهی که همانا جان شیرین خویش بود از حریم اسلام و مرزهای اعتقادی ما دفاع کردند اظهارداشت:نهادینه سازی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تأسی و الگوبرداری از سیره شهدا ، مؤثرترین عامل مقابله با جنگ نرم و برون رفت از همه مشکلات است.

رضایی با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 1358 به فرمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با هدف ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این مناسبت در تقویم سال با تصویب شورای انقلاب فرهنگی بعنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران افزود: برنامه های روز بزرگداشت شهدا از شانزده اسفند لغایت 22 اسفند همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف تکریم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی و راست قامتان جاودانه ی تاریخ در استان برگزار می شود.

رضایی به روز شمار برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در مازندران اشاره و گفت: در پانزدهم اسفند ماه با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان و مسئولین ادارات، به نام هر شهیددر استان نهال غرس گردید.وی افزود: علاوه بر آن دیدار، عیادت ، تجلیل و تکریم ازخانواده های معظم شهدا با هماهنگی ائمه جمعه ، فرمانداران و سایر مسئولین از روز گذشته در سطح استان آغاز گردیده است.

مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان اظهارداشت:مسابقه انشاء نویسی با موضوع شهید و شهادت،غرس نهال به یاد 350 شهید فریدونکنار،اعزام پیام آوران ایثار به مدارس جهت روایتگری،سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهید،تقدیر از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر را از برنامه های دومین روز بزرگداشت شهدا برشمرد.

وی با بیان اینکه در سومین روز بزرگداشت شهدا 12 برنامه در استان اجرا می گرددگفت: بازگشایی گلزار شهدای روستای ورند کلیجانرستاق ، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای ،زیارت عاشورا در نمازخانه های بنیاد مازندران ، کلاس آموزشی نقش نماز در میان زوج های جوان ، برگزاری مراسم جشن تولد شهدای زمستان، غرس نهال،همایش روز زن و تجلیل از مادران و همسران شهدا .. از مهمترین این برنامه ها به شمار می رود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به چهارمین روز بزرگداشت شهدا  گفت:بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ،ائمه جمعه بخشی از سخنرانی خود را در خطبه های نماز جمعه در خصوص ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا اختصاص خواهندداد.

وی تصریح کرد: همایش پیاده روی ،سخنرانی رؤسای بنیادها پیش از خطبه نماز جمعه،دعای ندبه دیدار از مادران و همسران شهدا،...از دیگر برنامه های بنیاد مازندران در این روز محسوب می گردد.

مدیر کل بنیاد مازندران عنوان نمود که روز شنبه نوزدهم اسفند ماه از خانواده های معظم شهدا که تاریخ تولدشان در اسفند ماه بوده ، دیدار و از آنان تجلیل به عمل می آید.

ارسال فابل صوتی بزرگداشت روز شهدا به عموم تلفن های شهری ، تجلیل از مادران و همسران شهیدعباس آباد، مراسم پاسداشت شهدای شهرستان از دیگر برنامه های این روز به شمار می رود.

رضایی اظهارداشت: در روز یکشنبه بیستم اسفند ماه غرس نهال به یاد 1100 شهید ساری،افتتاح گلزار شهدای پایین رودپشت ساری ، برگزاری مسابقات دارت و تیراندازی ،...انجام می گیرد.

این مسئول برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، یادواره شهدای سید محله ،دیدار از خانواده های معظم شهدای کارمند ، دیداز از خانواده های شهدای همکار ، برگزاری همایش قرآنی را از برنامه بنیاد مازندران در 21 اسفند ماه ذکر کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برنامه محوری بنیاداستان در 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم تجلیل ازخانواده های معظم شهدای مدافع حرم،شهیده ها، حوان و پیرترین شهید شهرستانها و سه شهیدی به همت بنیاد مازندران برگزار می شود.

وی افزود: خاطره گویی،تجدید میثاق مسئولین دستگاههای اجرایی استان با شهدا در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری،جشن تولد شهدای زمستان در سوادکوه شمالی،برگزاری مسابقات تیراندازی،مسابقه ورزشی تنیس روی میز کارکنان،بازدید دانش آموزان مدارس از موزه شهدای تنکابن و آمل ، افتتاح گلزار شهدای بربری خیل آمل ، اعزام خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس ، برپایی نمایشگاه عکس شهدا... در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا صورت می گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از همه مدیران دستگاههای استان مازندران خواست تا برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را پر رنگ نموده و در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز