خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

عدالت در قضاوت ضروری است/برخورد جزیره ای در دستگاه قضایی شایسته نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۵۷

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: اگر در قضاوت عدالت عدالت را رعایت نکنیم آن قضاوت دور از عقل و منطق است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد صبح امروز در آیین تکریم،تجلیل و معارفه دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه قضاوت قدرت نیست بلکه اجازه و اختیار است،اظهار داشت:اگر در قضاوت به درستی عمل نکنیم در آن قضاوت مجاز نیستیم.

وی با بیان اینکه چنانچه در قضاوت عدالت را رعایت نکنیم آن قضاوت دور از عقل و منطق است،برضرورت عدالت در قضاوت تاکید و عاقل عادل را از خصیصه های قضات دانست.

رئیس کل دادگستری مازندران با تشریح فرهنگ قضاوت گفت:اگر کسی در جایگاه قضاوت قرار گرفت باید عدالت را در نگاه طرفین رعایت کند.

وی عدالت بر محور تعامل را از شاخصه های مهم در حوزه قضاوت دانست و افزود: شکاف در دستگاه قضایی به نفع این دستگاه و مردم نیست .

حجت الاسلام تقوی فرد تعامل با دستگاه های نظامی را از مهم ترین عامل برای دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: نظارت بر دادسراها نیز از الزاماتی است که باید اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در دستگاه قضایی استان قدرت نمایی وجود ندارد ادامه داد: برخورد جزیره ای در حوزه دستگاه قضایی شایسته و درست نیست.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: تعامل با دستگاه های اجرایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری،رئیس قوه قضاییه است در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا در این مراسم با حضور دادستان کل کشور حجت الاسلام جعفری تودیع و حسینی عالمی به عنوان دادستان مرکز استان معارفه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز