خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشنواره تحقیقاتی رازی

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۳۹

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشنواره رازی خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مجید سعیدی امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره بیست و سومین دوره جشنواره تحقیقات علوم پزشکی که با هدف ارتقاء کیفی تحقیقات و فناوری در سطح ملی و بین اللملی برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در تیپ 2 رتبه نخست را در این جشنواره کسب کرده است.

وی افزود:سالانه یک جشنواره در حوزه معاونت بهداشت تحت عنوان جشنواره رازی برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران  تقدیر از محققان کشور، مراکز تحقیقاتی برگزیده، دانشگاه‌های منتخب و تحقیقات دانشجویی و کمیته تحقیقات دانشجویی منتخب  را از جمله عناوین این جشنواره عنوان کرد وگفت: بخش‌های جانبی آن شامل مراکز تحقیقاتی و ژورنال‌های علمی است که در حیطه معاونت پژوهشی و مورد ارزیابی و تقدیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: جشنواره رازی دارای بخش‌های مختلفی است که در طی بیست و سه دوره‌ایی که تا کنون برگزار شده، در برخی از این بخش‌ها تغییراتی ایجاد شد اما بخش‌هایی دیگرثابت بوده است.

سعیدی  با بیان اینکه وزارت بهداشت بر اساس زیرساخت‌ها، تعداد اعضای هیئت علمی و توانمندی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آنها را در سه رده و تیپ طبقه‌بندی می‌کند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس فعالیت‌های سال 95 که امسال اعلام شده است، در تیپ دو قرار دارد.

وی ادامه داد: در برخی دوره‌های برگزار شده جشنواره رازی، ما در طی هفت دوره اول و در بقیه دوره‌ها نیز با اختلاف بسیار کم حائز رتبه دوم شده ایم .

سعیدی در ادامه این مطلب افزود: همین دلیلی بر آن خواهد شد تا در سال‌های بعد در رده‌های بالاتر  و تیپ یک قرار بگیریم.

استاد دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون که در تیپ دو قرار داریم نیز، امتیازات ما از برخی دانشگاه‌ها که در تیپ یک قرار دارند، بالاتر است گفت:امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال‌های آتی در تیپ یک قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران 2 هزار هئیت علمی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران 400 هئیت علمی دارد ،گفت: از این منظر تفاوت‌هایی بلحاظ قدمت، زیرساخت‌ها و تعداد اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های تیپ یک وجود دارد.

سعیدی ادامه داد:دانشکده بهداشت و داروسازی ما در کشور رتبه ششم و دانشکده پزشکی ما در کشور رتبه دهم را کسب کرده است .

وی از ارائه 742 مقاله در نشریات بین المللی خبر داد و گفت: از این میان 111مقاله در تاپ ترین مجلات دنیا منتشر گردید.

سعیدی به وجود 18 مرکز تحقیقاتی و 2 پژوهشکده و فعالیت 160پژوهشگر در این مراکز اشاره کرد و افزود: در مرکز رشد فناوری سلامت، 7شرکت فعالیت دارند و ساخت دستگاه سنجش رادون توسط یکی از شرکت ها جزو هفت دستاورد برتر کشور قرار دارد.

وی با اعلام اینکه 10هزارنمونه از سطح شهر و روستاهای استان در قالب طرح پژوهشی کهورت دریافت شد، گفت: همچنین 3هزار نمونه از کودکان تازه متولد شده گرفتیم و درصددیم طرح کهورت را برای جوانان نیز اجرایی کنیم.

سعیدی با بیان اینکه یافته های پژوهشی این طرح بزودی منتشر می شود، ادامه داد: در بررسی های اولیه، 15 درصد نمونه گیری ها نشان از بیماری های جدید در افراد داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز