خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و‌پرورش مازندران :

صدور کارت تحصیلی برای اتباع خارجی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۶۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و‌پرورش مازندران از صدور کارت تحصیلی برای اتباع خارجی در مازندران خبر داد.

به گزارش  خبرنگارایلنا ،سیدعیسی میرشفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آغاز سال تحصیلی جدید ، اظهار داشت:ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه عدالت آموزشی با تأکید بر فرصت‌های برابر یادگیری برای دانش‌آموزان، ارتقای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری سه برنامه اساسی حوزه ابتدایی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-95  پوشش تحصیلی نوآموزان را 57 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان پوشش تحصیلی در سال تحصیلی 95-96  با 26 درصد رشد به 83 درصد رسید که به کسب رتبه نخست کشوری منجر شد.

معاون ابتدایی آموزش متوسطه با اشاره به بازنگری کتاب هشت جلدی با تمرکز بر نوآموز، مربی و والدین در سال تحصیلی جدید در حوزه پیش‌دبستانی گفت: در کشور کتاب واحدی برای دوره پیش‌دبستانی وجود ندارد و در مازندران به واسطه تألیف این کتب که شش جلد آن مربوط به نوآموزان است، صددرصد تمامی آنها از کتاب یکسان بهره‌ مند هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ بچه‌ی شش‌ساله‌ای نباید بدون کلاس و محروم از تحصیل بماند، گفت: در مازندران نزدیک به 900 دانش‌آموز تبعه کشورهای خارجی در همه‌ی مقاطع وجود دارد که بیشترشان افغان هستند و حتی اگر بدون شناسنامه باشند هم از تحصیل باز نمی‌مانند زیرا امسال بنا شده است که فرمانداری‌ها برای آن‌ها کارت تحصیل صادر کنند که بر همان اساس نیز کارنامه دریافت خواهند کرد.

میرشفیعی با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و دانش‌آموزان پایه اول افزود: برای دومین سال پیاپی امسال نیز مادرانی که فرزند پایه اول دارند و خود در زندان به سر می‌برند، بدون توجه به جرمشان چنانچه اجازه مرخصی داشته باشند، هفته پایانی شهریورماه را در مرخصی خواهند بود تا فرزند پایه اولی‌شان در کنار مادر خود به مدرسه بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و‌ پرورش مازندران گفت: .در سال تحصیلی جدید فرمانداری‌ها برای اتباع خارجی کارت تحصیلی صادر می ‌کنند و بر اساس آنان به این دانش‌آموزان کارنامه نیز داده می‌شود.

میرشفیعی با بیان اینکه در حوزه ابتدایی باید در سطح کلان به چهار شاخص عمده پاسخ داده شود، افزود: میانگین کشوری شاخص نرخ ثبت نام خالص پایه اول 97 درصد است که در مازندران این نرخ در سال تحصیلی 95- 96  به 58.98 درصد رسید.

وی میانگین کشوری نرخ ثبت نام خالص دوره ابتدایی را نیز 83.97 درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در مازندران در سال تحصیلی 95-96 به 90.98  درصد رسید.

وی با اشاره به میانگین 44.97 درصد کشوری در شاخص نرخ انتقال دوره ابتدایی، مقدار آن در مازندران را 26.99 درصد بیان کرد و ادامه داد: میانگین کشوری شاخص مهم نرخ تکرار پایه که درواقع همان مردودی در یک پایه است، 34.1 درصد است که این عدد در مازندران به 36.0 درصد کاهش یافته و منجر به کسب بالاترین سطح در کشور شده است.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ارتباط با خود، ارتباط با انسان‌های دیگر، ارتباط با طبیعت و ارتباط با خدا را از جمله آموزش‌های لازم در مدارس دانست و گفت: اگر این آموزش‌ها درست صورت گیرد هیچ نیازی به هیچ کتاب کار یا کلاس‌های فوق برنامه نیست.

میرشفیعی  با بیان اینکه در مازندران یک‌صد مدرسه فرهنگ فعال است، گفت: مدرسه طبیعت ساختار تحصیلی ندارد و طبق ساختار تشکیلاتی آموزش و پرورش نیست بلکه تنها عنوان مدرسه را دارد و تحت پوشش آموزش و پرورش نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز