خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

سازمان بازرسی در حوزه نظارت مهندسان بر ساخت و سازها ورود جدی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۸۸

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت:شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح‌های جامع شهری برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه همچون زلزله هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علی اکبر زلیکانی، شامگاه امروز در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با موضوع ریز پهنه بندی شهر ساری به خطرات زلزله و مخاطرات ناشی از آن اشاره کرد و بر عزم همگانی با همکاری و تعامل رسانه ها برای هشداراین خطری که در کمین است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر ساری تدوین شده و نقشه راهی برای ساخت و سازها در مرکز استان است، افزود: بدون توجه به طرح جامع نمی‌توانیم  برای رسیدن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه مهندسان  موظفند با توجیه اقتصادی طراحی مهندسی بکنند، گفت: ما حق نداریم ضریب اطمینان را بالا برده و در مسایل فنی حداقل ها را رعایت نکنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی در حوزه نظارت مهندسان بر ساخت و سازها ورود جدی داشته باشد، افزود: شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح‌های جامع شهری برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه همچون زلزله هستند.

زلیکانی افزود:بر اساس گزارش مرکز زلزله شناسی مخاطرات زلزله در نقاط مختلف شهری متفاوت است این در حالی است که در تجارب ما این مسئله وجود نداشت بنابراین مطالعات ریز پهنه بندی در بررسی این نقاط تاثیر مهمی دارد.

وی با اشاره به تعدد زلزله در نقاط مختلف کشور آن را خطری برای کل کشور دانست و خطاب به سازمان نظام مهندسی گفت: به داد این مردم برسید اگر چه همه ی این مسائل مربوط به نظام مهندسی نیست.

زلیکانی مقاوم سازی و استحکام بناها را لازمه مقابله با خطرات ناشی از حوادث احتمالی دانست به پروژه نیمه کاره مطالعات ریز پهنه بندی شهر ساری اشاره کرد و افزود: به دلیل مهم بودن این مسئله ضرورت دارد تا اعتبارات مربوط به تکمیل این پروژه پرداخت شود.

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مطالعات ریزپهنه بندی زلزله مرکز استان با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد، ادامه داد: همه نقاط ایران و بیشتر مازندران دارای ریسک بالا در شرایط زلزله قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه شهرهای مازندران بر روی گسل قرار دارد، افزود: ضرورت دارد در کنار شهرهای ساری، بابل و رامسرطرح ریزپهنه‌بندی زلزله در همه شهرهای مازندران اجرایی شود.

زلیکانی بر لزوم شناسایی شهرهای استان باخطرات بالا تاکید کرد و گفت: باید در کمترین زمان ممکن به سمت مقاوم سازی شهرها اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز