خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت:

طرح تحول سلامت باید با تلاش جدی در سطح کشور انجام شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۳۸

معاون درمان وزیر بهداشت گفت:ممکن است در اجرای این طرح در استان مازندران نواقصی داشتیم ولی باید تلاش کنیم که این نواقص رفع شود.

به گزاش ایلنا از ساری ،مراسم قدردانی از دکتر جان بابایی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و و معارفه دکتر سید عباس موسوی  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد .

در این مراسم ،دکتر قاسم جان بابایی ، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه زکات انسان خدمت به دیگران است، اظهار کرد: بیماران وافرادی که به ما مراجعه می کنند جزو خانواده ما هستند و باید با نگاه محبت و خدمت به آنها نگریسته شود.

وی با ذکر این نکته که افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در بیمارستانها جهت رفاه  حال بیمار یکی از اهداف من بود که خوشبختانه در زمان تصدی مسئولیت دانشگاه محقق شد، دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان را سرمایه ملی دانست و افزود: تا کنون فردی نتوانسته وزارت بهداشت را ارتقا دهد ولی دکتر هاشمی با عملکرد خود باعث عزت حوزه سلامت و وزارت بهداشت در کشور شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک اقدام مهم اجتماعی است، گفت: اگر نیت انسان خدمت به مردم باشد خداوند راه را برای او باز می کند.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرعت رشد بالایی را تجربه کرده اضافه کرد: در سال های اخیر هزار و 120 خانه بهداشت و 350 مرکز  جامع سلامت شهری و روستایی احداث شد.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مراکز و خانه بهداشت استیجاری و با قدمت بالا بوده است و خوشبختانه امروز مرکز بهداشتی،فرسوده وجود ندارد.افزود: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) به عنوان مرکز قلب استان با مشکلات زیادی در حوزه اورژانس بیمارستانی مواجه بوده است که خوشبختانه در طرح تحول سلامت یکی از بهترین اورژانس های بیمارستانی در این مرکز احداث شده است.

وی با اعلام اینکه طرح تحول سلامت باید تلاش جدی در سطح کشور انجام شود، افزود: ممکن است در اجرای این طرح در استان مازندران نواقصی داشتیم ولی باید تلاش کنیم که این نواقص رفع شود.

وی با بیان اینکه سیستم شبکه بهداشتی پس از 30 سال در مازندران احیا شده است، گفت: در سال های اخیر تعداد تخت های دیالیز به دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه دانشگاه مازندران در حوزه پژوهشی حرفی برای گفتن دارد، گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پژوهشی از جمله ثبت بیماری به صورت علنی، مطالعات جمعیتی و ساخت مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

دکتر جان بابایی با تشکر و قدردانی از خیرین حوزه سلامت، افزود: زمین مراکز بهداشتی را خیرین اهدا کردند و در ساخت بسیاری از آن ها نیز مشارکت داشتند.

وی دکتر سید عباس موسوی  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ایثارگری دانشمند دانست و گفت: امیدواریم با همت ایشان اقدامات موثری در حوزه سلامت انجام شود.

در ادامه  ربیع فلاح, استاندار مازندران به مشکلات بیمارستان ها در گذشته اشاره کرد و گفت: امروز مردم در حوزه سلامت بیش از 86 درصد رضایت دارند

وی بابیان اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه به توسعه حوزه سلامت اشاره شده است،گفت: در سال های اخیر در حوزه سلامت بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است که از این رقم بیش از 600 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در این بخش ها باید به شکل مناسبی مدیریت شود افزود:  آموزش همگانی در ارتقا سواد مردم در حوزه سلامت تاثیر زیادی دارد و باید از رسانه ها در جهت اطلاع رسانی در حوزه سلامت استفاده شود.

دکترفلاح به راه اندازی پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: استان مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشرو است و در این حوزه نیز باید برخی مشکلات برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز