خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور:

فضای مجازی موجب تضعیف فرهنگ گفت‌وگو در خانواده‌ها شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۷۶۶

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:فرهنگ گفت وگو در خانواده های ایرانی کمرنگ شده و با حضور فضای مجازی خاصیت خود را از دست داده که این مساله بسیار خطرناک و عامل گسست خانواده ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید حسن موسوی چلک در همایش روز دختران با محوریت توسعه پایدار و حمایت اجتماعی که در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد با اشاره به اینکه 25 درصد از جمعیت  جامعه را دختران تشکیل می دهند،اظهار داشت: با توجه به این میزان از جمعیت،دختران می توانند محور توسعه کشور باشند.

وی افزود:امروزه نگاه عدالت جنسیتی(دسترسی به فرصت ها)یکی از مولفه های توسعه و ترقی در یک کشور به شمار می آید.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه اعتقاد به خانه نشینی دختران  به عنوان نیروی انسانی کارآمد باید از جامعه رخت بندد،گفت:دختران به عنوان ظرفیت ها ی مهم در جامعه باید باور شوند چرا که آنان شکوفایی جامعه را به همراه دارند.

وی با بیان مطلب فوق افزود: جامعه و خانواده از مولفه های مهم در شکل گیری و شکوفایی دختران در جامعه هستند و تحقق این امر می تواند حمایت اجتماعی و اثر بخشی خود را در جهت این دختران خلاق به همراه داشته باشد.

موسوی "حمایت اجتماعی "را از دیگر مولفه های حمایت از دختران عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بهریستی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در تبیین این امر مهم بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود:اگر شعار مدارای اجتماعی در جامعه تقویت شود اختلافات کاهش می یابد و برای تحقق این امر مهم باید دستگاههای فرهنگی و اجتماعی به صورت منسجم و با مدیریت وارد کار شوند.

موسوی ادامه داد: مدارا کردن امنیت اجتماعی را بالا می برد و امنیت جامعه  در تمام ابعاد زیاد می شود و حقوق شهروندی نهادینه می شود.

مشاور رئیس سازمان بهزبستی کشور با بیان اینکه در راستای تحقق بهترین زیستن باید از سایر ظریفت های اجتماعی بهره گیری کرد و افزود:ضرورت دارد تا رابطه اجتماعی سالم و کارآمد با دیگران در محیط اجتماع و خانواده به خوبی تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت عاطفی بایستی در صدر امورات جامعه قرار گیرد ،گفت: اینکه دختران ما امنیت اجتماعی داشته باشند و احساس امنیت را به خوبی بچشند تا بتوانند نقش های اجتماعی را با توجه به ظرفیت هایی که دارند تجربه کنند.

موسوی گفت: لازم است تا سازمان بهزیستی در سیاست گذاری حمایتی خود در جهت سلامت اجتماعی دختران در جامعه تلاش مضاعف بیشتر از گذشته داشته باشد.

وی با مهم بر شمردن رویکرد سلامت نگری تسری این امر را در جهت ارتقاء کیفیت زندگی مردم و شاخص های سلامت اجتماعی ضروری دانست.

وی یکی از اهداف مهم بهزیستی را بهتر زیستن مردم عنوان کرد و ادامه داد:سازمان بهزیستی باید در جهت ارتقای این امر مهم تلاش کند تا این شاخصه اجتماعی فراتر رود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه بهزیستی نیاز به نوسازی سازمانی دارد و گفت: انتظار می رود که حمایت روانی اجتماعی در جامعه به خوبی رشد کند که آموزش و پرورش در ارتقای این امر مهم از جایگاه خوبی برخوردار است.

موسوی ادامه داد: به دلیل آموزش و پرورش دختران طی سالهای زیاد در این محیط، بنابراین ضرورت دارد مقتدرترین وزارتخانه باید این نهاد آموزشی باشد چرا که آموزش و پرورش با تربیت این دختران آینده کشور را تضمین می کند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فرهنگ گفت وگو در خانواده های ایرانی کمرنگ شده و با حضور فضای مجازی خاصیت خود را از دست داده که این مساله بسیار خطرناک و عامل گسست خانواده ها است.

وی تاکید کرد:نباید از موضوعات و هدف های اجتماعی بهره برداری سیاسی کنیم .

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که سلامت اجتماعی مبنای سیاست گذاری‌ها نشود باید هزینه اتفاقات گذشته را پرداخت کرد، تصریح کرد: تا به امروز در هیچ مقوله ملی و سندی سلامت اجتماعی مبنای کار قرار نگرفته است.

موسوی افزود: تا زمانی که سیاست اجتماعی مشخصی نداشته باشیم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز