خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبرداد:

وجود 18 مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و آسیب پذیر در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۶۸۶

مدیر کل بهزیستی مازندران از وجود 18 مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و آسیب پذیر در مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید سعید آرام در همایش روز دختران با محوریت توسعه پایدار و حمایت اجتماعی که در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: در دین مبین اسلام از دختران به نیکی یاد شده بطوریکه پیامبر اسلام از دختر گرامیشان در امورات خود مشورت می گرفتند. 

وی افزود:ختران جامعه ایرانی اسلامی به سبب الگوپذیری دینی خود از شخصیت های والایی همچون حضرت زهرا(س) همواره با توجه به نقش سازنده شان موجب رشد و ترقی جامعه شده  و در بزنگاه های مهمی این نقش را بخوبی ایفا کرده و به حضور پررنگ در جامه افتخار می کنند  . 

مدیر کل بهزیستی مازندران ،گفت: شناخت جایگاه والای دختران در جامعه و نقش کلیدی و مهمی که در سال های پیش روی آنان به واسطه رشد فکری و البته به سبب مبدل شدن به مادرانی که می بایست نسل آینده جامعه را پرورش دهند خود از فضیلت هایی است که باید مورد توجه خاصی قرار گیرد . 

وی با اشاره به ویژگیهای دختران و نقش کلیدی آنها در جامعه ، افزود: دختران از جمله افراد آسیب پذیر جامعه هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

آرام با بیان مطلب فوق گفت:به دلیل اهمیت این موضوع مراکزی چون اورژانس اجتماعی ،خانه های سلامت و مراکز مشاوره در جهت حمایت از دختران و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه بهزبستی راه اندازی شد.

آرام به عملکرد اورژانس اجتماعی در بهزیستی استان اشاره کرد و از رتبه نخست این مرکز در پاسخگویی مشکلات مردم در سطح کشور خبر داد.

مدیر کل بهزبستی مازندران،گفت: 25 هزار تماس تلفنی سال گذشته با سامانه 123 (اورژانس اجتماعی) گرفته شد که از این میزان 750 مورد اقدام به خودکشی بوده است که با مشاوره این اورژانس پبشگیری شد.

وی به وجود 18 مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و آسیب پذیر در استان اشاره کرد و افزود:بیش از 10 دختر آسیب دیده در سال 95 ساماندهی شدند.

آرام از برگزاری کمپین "نه به کودک آزاری" در سال گذشته برای نخستین بار در استان مازندران خبرداد و ادامه داد: سال 95 ،20 نفر از دخترانی که بنا به دلایل مختلف از خانه فرار کرده بودند ساماندهی شدند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز