خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبرداد:

فعالیت 83 بنگاه در خوشه قزل‌آلای آمل

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۹۷

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از فعالیت 83 واحد در خوشه قزل‌آلای آمل خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،سید مصطفی موسوی اظهار داشت: خوشه صنعتی به‌عنوان یک عامل درون‌زا و عموماً بر اساس قابلیت‌ها و توانایی‌های داخلی، نقش مهم در اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در دارا بودن نیروی متخصص و کارآمد در حوزه آبزی‌پروری گفت: در حال حاضر بیش از 83 بنگاه در خوشه قزل‌آلای آمل فعالیت می‌کنند.

سید مصطفی موسوی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی استان، تقویت خوشه قزل‌آلا یکی از اولویت‌ها و ظرفیت مهم مازندران بوده که با توجه به بکارگیری نیرو، ظرفیت بالایی در افزایش تولید، توسعه اشتغال و افزایش سرمایه در استان دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اهداف مشترک اعضای خوشه، اقداماتی شامل بکارگیری لامپ UV  باهدف کاهش ذرات معلق در آب برگشتی واحدها در واحدهای منتخب خوشه، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با پرورش و عرضه ماهی، ایجاد شبکه خریدوفروش در سطح خوشه، چاپ کاتالوگ و برنامه‌ریزی برای تقویت تأمین بچه ماهی و احداث آزمایشگاه تخصصی در منطقه گزنک آمل انجام‌شده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: توسعه خوشه‌های صنعتی می‌تواند گامی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راهگشای تولید مولد و رقابت‌پذیری در استان و کشور باشد.

موسوی با اشاره به نقش محوری و بارز خوشه‌های صنعتی بیان داشت: استفاده مناسب از ظرفیت خوشه‌های صنعتی می‌تواند عامل پیوند صنایع مکمل و تبدیلی باارزش افزوده بالا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز