خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران در نشست خبری با خبرنگاران:

روز کارگر تلنگری است برای تصمیم‌گیرندگان و مسئولان دولتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۵۷

دریابیگی گفت: خواست‌های کارگران را، که هم قشر ضعیف جامعه هستند و از سوی دیگر موتور محرکه و پیشرفت هر کشور به شمار می‌روند، نباید نادیده بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریع برنامه هفته کارگر در مازندران با بیان اینکه اگرچه برخی از کارفرمایان در مقابل خواست‌های کارگران ایستادگی می‌کنند و سعی دارند با انواع ترفندها و قوانین خودساخته حقوق آنها را پایمال کنند اظهارکرد: اما همیشه چشم امید کارگران در همه جای جهان به دولتمردان و مسئولان آن کشورها بوده است، این وضعیت درکشور ما هم صادق است و کارگران کشور ما بیش از آنکه انتظار داشته باشند، کارفرمایان به حقوق حقه آنها توجه کنند، مسئولان و دولتمردان را به یاری می‌طلبند تا مشکلات آنها را که بیش از همه شامل دستمزد یا شرایط کار و امنیت شغلی و همچنین ایجاد امکان رفاهی بیشتر برای آنان است، کاهش دهند.

وی افزود:در سال‌های اخیر به دلیل شرایط خاص اقتصادی وضعیت معیشتی کارگران بهبود نیافته است و سفره کوچک آنها هر روز کوچک‌تر و خالی‌تر شده است، به صورتی که قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافت.

دریابیگی مهمترین خواست جامعه کارگری از دولت تدبیر و امید دارند این است که با تدابیر خود برای برون‌رفت جامعه کارگری از مشکلات عدیده‌ای که پیش پای آنها قرار دارد، راه‌کارهایی درست و منطقی بیندیشد.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران تصریح کرد:افزایش فقط 14درصد به حقوق کارگران در سال جاری یقینا به مذاق هیچ کارگری خوش نیامده است، زیرا با توجه به رکود حاکم بر بازار کار و اقتصاد کشور و از سوی دیگر تورم و گرانی پنهانی که درجامعه وجود دارد، هیچ دلیلی بر انتخاب چنین عددی برای افزایش کار وجود ندارد.

وی افزود:این‌که دولت و نمایندگان کارفرمایان توافق کردند حقوق کارگران را نسبت به سال‌های گذشته چندان افزایش ندهند، یقینا به سود کارگران کشور نبوده است،‌ بلکه فقط کارفرمایان و کارخانه‌داران از این به اصطلاح افزایش سالانه منتفع شدند.

عضو شورای شهر قائمشهر افزود:. برخی کارشناسان خط فقر را برای یک خانوار 4نفره نزدیک به 2میلیون تومان می‌دانند ، آیا کارگری که حتی اگر موفق شود کمی بیش از یک میلیون دریافت کند، در کجای این خط قرار دارد؟

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه حتما دولتمردان به خوبی واقفند زمانی که جامعه کارگری کشور نگران فردای خود و فرزندانش باشد، به همان نسبت جامعه هم دچار التهاب و تنش خواهد بود افزود: روز کارگر می‌تواند تلنگری باشد برای تصمیم‌گیرندگان و مسئولان دولتی که به معیشت، زندگی و امنیت شغلی کارگران بیش از پیش توجه کنند تا این قشر احساس کند که دولت حامی و پشتیبان آنهاست.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز