خبرگزاری کار ایران

در بیمارستان روحانی بابل انجام پذیرفت؛

عمل جراحی خارج کردن توده از قلب نوازد 3 ماهه قائمشهری

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۱۵

این عمل به علت وزن پایین نوزاد بسیار عمل سخت و سنگینی است بطوری که در طول عمل ، نوزاد باید بمدت 10 دقیقه بطور کامل از دستگاه پمپاژ خون جدا شود و این مدت بسیار حائز اهمیت و حیاتی می باشد که دشواری این نوع جراحی ها به این علت می باشد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل ،  دکتر کاظم بابازاده فوق تخصص و رئیس بخش قلب کودکان این مرکز از عمل جراحی خارج کردن توده از قلب نوازد 3 ماهه در این مرکز خبر داد.
دکتر کاظم بابازاده گفت: شیرخوار 57 روزه از بیمارستان بوعلی ساری به این مرکز درتاریخ 11/11/95 ارجاع داده شد که از دوره نوزادی درآن بیمارستان بدلیل دیسترس تنفسی و وزن پایین بستری شده بود و در طی مدت بستری اکوکاردیوگرافی انجام شده که متوجه یک توده مدور در دهلیز راست شده بودند .
 
وی ادامه داد: این شیرخواره دردوره نوزادی تحت عمل جایگذاری کاتتریسم نافی قرارگرفته بود که عملی مرسوم برای نوزادان نارس وکم وزن می باشد و یکی از عوارض شناخته شده و اجتناب ناپذیر این کاتترها تشکیل لخته خون و یا بروز عفونت در نوک کاتتر درداخل قلب می باشد .
 
فوق تخصص قلب کودکان بیمارستان روحانی گفت : بلافاصله پس از انتقال این شیرخوار به این مرکز متوجه وجود هوا در فضای سینه ای سمت راست (پنوموتوراکس) ریه راست شدیم که با سرعت عمل کادردرمانی لوله سینه ای سمت راست گذاشته شد و نهایتا پنوموتوراکس درمان شد.
 
دکتر بابازاده بیان داشت: این شیرخوار 2 کیلوگرمی به مدت 30 روز دربخش قلب و کودکان تحت درمان حل کردن لخته و درمان عفونت قارچی قرارگرفت ولی بدلیل اینکه توده مذکور ازلحاظ اندازه تغییر بارزی نداشت کادردرمان جهت خارج کردن توده تصمیم برعمل جراحی گرفتند .
 
همچنین دکتر حمیدرضا وفایی فوق تخصص جراحی قلب و عروق و رئیس بخش جراحی قلب  این مرکز گفت: این نوزاد با وزن حدود 2 کیلو تحت جراحی قلب باز قرار گرفت وتوده بطورکامل از دهلیز راست قلب خارج شد و سپس باحال عمومی مناسب به ICU جراحی قلب منتقل شد.
 
وی ادامه داد: این عمل به علت وزن پایین نوزاد بسیار عمل سخت و سنگینی است بطوری که در طول عمل ، نوزاد باید بمدت 10 دقیقه بطور کامل از دستگاه پمپاژ خون جدا شود و این مدت بسیار حائز اهمیت و حیاتی می باشد که دشواری این نوع جراحی ها به این علت می باشد.
 
دکتر وفایی ادامه داد:  پس از دو روز بستری در بخش icu  جراحی قلب باز ، حال عمومی نوزاد بسیار خوب بوده و بطور کامل از دستگاه خارج و به بخش قلب کودکان منتقل شد ودرحال حاضر تغذیه کامل با شیر مادر برای وی انجام می گردد در صورتی که نوزاد از بدو تولد تا قبل از عمل با دستگاه تنفسی زندگی می کرد.
 
وی گفت: که تشخیص ، درمان و جراحی اینگونه بیماران بسیار کار مشکل و فنی می باشد که مراکز فوق تخصصی قلب که تجربه زیادی در اینگونه اعمال جراحی دارند می توانند از عهده آن برآیند.
 
رئیس بخش جراحی قلب در پایان از زحمات دکتر بابازاده فوق تخصص قلب کودکان ، دکتر حمیدی فلوشیپ بیهوشی قلب و همکاران بخشهای قلب اطفال و  icu جراحی قلب باز تشکر کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز