خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور

بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان افتتاح شد

بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان با ۲۲۰ تخت دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از همدان، در مراسم افتتاح این بیمارستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای ساخت این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۴۰ درصد ساخت بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان از سوی مرحوم محمدعلی فرشچیان و ۶۰ درصد ساخت آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تعهد شده بود.

موسوی بهار با بیان اینکه عملیات اجرایی این بیمارستان در سال ۸۶ در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع با زیربنای ۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۹ طبقه و ۲۱۷ تخت آغاز شد افزود: در این بیمارستان تجهیزاتی همچون‌ ام آر آی، آنژیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، گاما اسکن هرکدام یک دستگاه، انواع اکوکاردیوگرافی، پمپ‌های جراحی قلب باز، دستگاه اکسیژن ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات بخش‌های ویژه با ۱۴۰ تخت تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد.

وی اظهار کرد: بیمارستان فرشچیان در مرحله نخست شامل ۱۴۰ تختخواب ازجمله ۱۰۰ تخت معمولی، ۱۰ تخت آی سی یو و ۳۰ تخت سی‌سی‌یو است که این میزان ظرفیت در مرحله دوم به دویست و ۲۰ تخت افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی و فوق‌العاده تشخیصی و درمانی قلب و عروق شامل بخش جراحی با تعداد چهار اتاق عمل جراحی قلب، ریکاوری و بخش‌های پشتیبان است.

تجهیزات و بیماران بیمارستان اکباتان همدان به بیمارستان فرشچیان منتقل و سعی شده است که در این بیمارستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی استفاده شود.

بخش‌های پشتیبان بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان شامل، مدیریت اطلاعات سلامت، مدیریت فناوری اطلاعات، داروخانه، واحد بهداشت حرفه‌ای و محیط، بخش تغذیه و رژیم‌درمانی، بخش مهندسی پزشکی، بخش استرلیزاسیون، رختشورخانه، سردخانه، مرکز مخابرات، پیجینگ و هلی‌پد است.

بخش‌های تشخیصی تخصصی شامل آنژیوگرافی، سیتی آنژیو، پزشکی هسته‌ای، اکوگادیو گرافی، سونوگرافی، تست ورزش، رادیولوژی و آزمایشگاه‌های تخصصی آماده بهره‌برداری است.

بخش باز توانی قلب و درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی شامل درمانگاه انترونشن، درمانگاه‌ای. پی. اس، درمانگاه داخلی قلب، درمانگاه جراحی قلب و درمانگاه دندان‌پزشکی نیز در بیمارستان قلب و عروق فرشچیان آماده به کار است.

کد خبر : ۳۰۰۱۵۸