خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری مازندران :

تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای اینترنت خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۸۱

وزیر ارتباطات گفت :بعد از تهران در هیچ استانی تا این حد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های ict نداشته ایم و امیدواریم نتیجه این تمهیدات توسعه اشتغال بویژه در میان دانش آموختگان باشد.

به گزارش ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود واعظی، در جلسه شورای اداری استان در تنکابن با اشاره به این که در آغاز به کار دولت تدبیر و امید، با توجه به شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی، دولت به دنبال ایجاد آرامش بود که بحمدالله حضور بالای مردم در انتخابات و هم دلی و اتحاد موجود، منجر به تحقق این مهم شد، گفت: قدم بعدی ایجاد ثبات اقتصادی بود، لیکن شرایط اقتصادی کشور بسیار متزلزل بود و کشور در شرایط تحریم قرار داشت.

واعظی با اشاره به این که در آغاز به کار دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد بود و اینک به زیر 8 درصد رسیده و تک رقمی شده است، افزود: هم چنین دولت با مشکلات دیگری چون رکود و اشتغال روبرو بوده است و می بایست زمینه حل این مسایل را فراهم می کرد.

وی با بیان این که دولت برای حل این مشکلات نیاز به تحرک دیپلماتیک و همکاری با کشورهای همسایه و مذاکره با جهان داشت، افزود: امروز تحریم دیگر وجود ندارد و ما می توانیم گام های اقتصادی خود را بدرستی برداریم.

واعظی با اشاره به این که بر اساس گزارش وزیر نفت امروز با صادرات بیش از 2 میلیون 900 بشکه نفت، با بالاترین رقم صادرات این محصول پس از انقلاب روبرو هستیم و درآمد آن نیز تماما در اختیار ما قرار دارد، گفت: در دیگر حوزه ها نظیر حمل و نقل و دیگر بخش ها نیز به همین منوال است و خرید 200 هواپیمای جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی نیز نتیجه اعتبار اقتصادی بوجود آمده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که امروز صادرات غیر نفتی کشور از واردات پیشی گرفته است، تصریح کرد: دولت وعده کرده بود که سال 95 سال رونق اقتصادی باشد که بحمدالله شاخص های در سال جاری همه مثبت است و البته اینها باید به معیشت و اشتغال مردم تسری یابد.

وی با بیان این که دولت چند بعدی کار کرده و همزمان با آماده کردن فضای بین المللی، در توسعه بخش های مختلف داخل کشور با توجه به بودجه خوب عمل کرده است، گفت: از سوی دیگر بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت همه بستر را برای ورود بخش خصوصی به حوزه سازندگی کشور آماده نمود و بانک ها در خدمت بخش خصوصی برای اعتلای اقتصادی قرار گرفته اند.

واعظی اقتصاد مقاومتی را نهضتی سراسری در کشور و راهبرد نجات بخش اقتصاد برشمرد و افزود: مازندران در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی در رتبه های نخست و بالای کشور قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96، گفت: دولت همواره بر این اعتقاد داشته که زمان برگزاری انتخابات همان زمان تعیین شده از سوی قانون برای رقابت های انتخاباتی باشد و بنوعی کار کند که در پی حاشیه سازی نباشد و از حاشیه های احتمالی که از سوی برخی شکل می گیرد پرهیز نماید.

وزیر ارتباطات با بیان این که دولت از بین ورود به مسایل جانبی و حاشیه ای و خدمت به مردم، خدمت را انتخاب نموده است و مقام معظم رهبری نیز بر اصل خدمت به مردم در دیدار با هیات دولت تاکید فرموده اند، اظهار داشت: متاسفانه برخی جریان ها دامن زدن به تبلیغات انتخاباتی زودرس و نسبت دادن مسایل نادرست به دولت و عوض کردن فضا هستند، لذا مدیران باید هوشیار باشند که این نوع حرکت ها مردم را مایوس نکند، چرا که مهم ترین سرمایه مردم هستند و دولت هم دولت فراجناحی و معتدل است و هر آن کسی که معتدل باشد و قانون اساسی را باور داشته باشد می تواند در دولت کار کند.

وی با اشاره به این که دور میز دولت و در استان ها افرادی با تفکرات مختلف نشسته اند و اینچنین نیست که همه از یک تفکر خاص باشند، هر کسی که شایسته است در این دولت جایگاهی برای خدمت دارد، گفت: باید تلاش کنیم این دولت که متعلق به مردم و برآمده از رای مردم هست با مقاصد انتخاباتی کسانی که در پی مخدوش کردن دستاوردها و اقدامات دولت هستند وارد حاشیه نشود.

واعظی برجام را بزرگ ترین دستاورد خارجی دولت دانست و یاد آور شد: رهبری معظم انقلاب فرمودند سخنان این جانب در خصوص برجام در مورد بدعهدی امریکاست و ما قدردان زحمات دولت و تیم مذاکره کننده هستیم و اینها همه تلاش خود را برای تامین منافع کشور انجام دادند، لیکن هم چنان شاهد هستیم که عده ای علیرغم فرمایشات مقام معظم رهبری بدعهدی امریکا را رها کردند و نوک تیز حملاتشان به سمت کسانی است که رفتند برای مملکت و نظامشان افتخار آفریدند.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که اگر مذاکرات نبود امروز تحریم سر جایش بود، فروش نفتمان در این وضع نبود و صادرات غیر نفتی ما بیشتر از نفت نبود، خاطر نشان ساخت: در تمام نظر سنجی مردم از برجام حمایت کردند و همه باید دستاوردهای دولت که دستاورد نظام است را پاس بداریم و مراقب باشیم تا مردم ما مایوس نشوند و خوشبختانه وضعیت کشور در حوزه های مختلف به سرعت در حال مثبت شدن است.

وی با بیان یان که مازندران استان بسیار مهمی است و باید توجه ویژه ای به آن بشود، افزود: در خصوص مشکلات و پیگیری های استان در بخش ها مختلف بنده نیز با تمام توان در کنار استاندار و نمایندگان مردم مازندران در مجلس قرار دارم.

واعظی با اشاره به این که بدنبال این هستیم که زیر ساخت های استان توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در 3 سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان برای زیر ساخت ها سرمایه گذاری کردیم و بنا داریم تا پایان دولت بیش از 422 میلیارد تومان در مازندران سرمایه گذاری کنیم.

وزیر ارتباطات با اعلام این که در 3 سال گذشته شبکه انتقال استان 30 برابر، پهنای باند 3.5 برابر، مشترکین اینترنت استان 4 برابر و بیش از 2 هزار روستا از اینترنت برخوردار شدند و تمام شهرهای مازندران از نسل سوم تلفن همراه و 30 شهر هم برخوردار از نسل چهارم تلفن همراه برخوردارند، اعلام نمود: شبکه انتقال استان 4 برابر، پهنای باند استان 3 برابر و تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای اینترنت خواهند شد و نسل چهارم تلفن همراه به 45 شهر ارتقا خواهد یافت و 570 کیلومتر فیبر نوری بین شهری در مازندران کشیده خواهد شد.

وی، افزود: بعد از تهران در هیچ استانی تا این حد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های ict نداشته ایم و امیدواریم نتیجه این تمهیدات توسعه اشتغال بویژه در میان دانش آموختگان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز