خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس مطرح کرد:

10 درصد بودجه کشور صرف عمرانی و آبادانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۵۳۴

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت کنونی بودجه و اعتبارات کشور، اظهار داشت: از مجموع اعتبارات کشور، تنها 10 درصد آن هزینه عمران و آبادانی می‌شود.

به گزارش ایلنا از گچساران، علی لاریجانی در نشست شورای اداری گچساران گفت: 200 هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور صرف پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌ها و ادارات می شود.

وی با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی کشور هزینه می‌شود، اظهار داشت: این میزان معادل 10 درصد اعتبارات کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون 90 درصد اعتبارات هزینه پرداخت حقوق و مزایا و تنها 10 درصد هزینه عمران و آبادانی کشور می شود.

لاریجانی، اعتبارات عمرانی کشور را برخلاف سایر کشورهای توسعه‌ای دنیا عنوان و خاطرنشان‌کرد: اینکه رهبری انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند برای همین موضوع است.

وی گفت: کشورهایی می‌توانند بر بیکاری خود فائق آمده و آن را حل کنند که بخش‌های تولیدی آن چابک و دولت آن کوچک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان ایکنه اکنون از رشد 8 درصدی اقتصادی کشور مدنظر رهبری انقلاب فاصله داریم، یادآور شد:  باید با سرمایه‌گذاری و حمایت از آن بسترهای این رشد را فراهم آوریم.

لاریجانی افزود: باید بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در کشور فراهم کنیم و از سویی بسترهای کار و تولید و تلاش نیروهای انسانی را نیز فراهم سازیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری با بخشنامه و قانون توسعه پیدا نمی‌کند، بیان داشت: مردم و دولت باید در کنار هم اتحاد داشته و برای اداره آینده کشور برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به وضعیت کنونی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار داشت: پروژه های خوبی در استان وجود دارد که باید به بهره برداری برسند.

لاریجانی گفت: به وزیر راه و مسکن خواهم گفت که نگاه ویژه‌ای برای اتمام پروژه پاتاوه - دهدشت داشته باشد.

وی افزود: برای سایر پروژه‌ها مانند پتروشیمی‌ها، گردشگری ، آب و کشاورزی نیز توصیه های لازم ونگاه ویژه ای صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز