خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری عنوان کرد؛

پرداخت بیش از 650 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۳۱

استاندار مازندران گفت :بیش از 650 میلیارد تومان تسهیلات به شیوه های مختلف به واحدهای تولیدی استان در سال 95 پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تنکابن برگزار شد، با اشاره به خسارات ناشی از سرمای اخیر به باغات استان، گفت: تاکنون بالغ بر 103 هزار تن مرکبات در قالب خرید تضمینی از باغداران تحویل گرفته شده است و هم چنان نیز تداوم دارد.

استاندار با اشاره به این که 10 هزار تن کیوی در قالب خرید توافقی برای آبگیری به استان های دیگر ارسال شده است، تصریح کرد: 13 هزار تن کیوی نیز برای آبگیری خرید و به کارخانه های غرب استان ارسال شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، بیمه کشاورزی را تنها راهبرد برای کمک و حمایت از کشاورزان در این بحران ها دانست و گفت: در پیش از وقوع سرما نیز تدابیری چون صادرات، ارسال به استان های دیگر و فروش در میادین برای عرضه تولیدات بالای مرکبات استان اندیشیده شد که متاسفانه بحران سرما مشکلات جدی بوجود آورد.

رییس شورای اداری استان با اشاره به این که دو برنامه آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در راس برنامه های سال 95 قرار دارد، افزود: طلاق از جمله معضلات مهم اجتماعی است و در مازندران با برنامه ریزی و جلسات مستمر شهرستانی و استانی و بهره گیری از همه ظرفیت ها، کار های خوبی صورت گرفته است بنحوی که امروزحدود 1.5 درصد طلاق در استان کاهش یافته و از افزایش آمار وقوع طلاق نیز ممانعت شده است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به این که در مبارزه با این پدیده شوم در بخش های مختلف مقابله، پیشگیری و درمان اقدامات قابل توجهی در مازندران صورت گرفته است، اظهار داشت: برنامه مبارزه با سرشاخه ها و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر پیشرفت بسیار خوبی داشته، 550 مرکز ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی برای درمان دارویی معتادان فعال است و فضای استان از معتاد متجاهر عاری است.

رییس شورای تامین استان، با اعلام این که در دولت تدبیر و امید مشکل ضد امنیتی در مازندران نداشته ایم و در جرایم سازمان یافته با کاهش آمار در استان روبرو بوده ایم، گفت: در 3 سال فعالیت دولت یازدهم آمار غریق در سواحل مازندران کاهش 63 درصدی داشته است.

 استاندار به مشکل تامین آب در مازندران اشاره کرد و گفت: فقط 10 درصد از آب های سطحی مازندران مهار می شود و در خصوص تامین آب با یک عقب ماندگی تاریخی روبرو هستیم و سدهای نیمه تمام از مشکلات این بخش است که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

 ربیع فلاح با اعلام این خبر که از 991 میلیارد تومان اعتبار سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران بالغ بر 498 میلیارد تومان تخصیص یافته است، یاد آور شد: 100 میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی محمود آباد تا غرب مازندران تخصیص یافته است.

وی به موضوع تامین انرژی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود قریب 20 میلیون گردشگر در مازندران با دیگر استان اختلاف 10 درصدی مصرف برق داریم که نیروگاه نوشهر ظرف یکسال آینده در مدار قرار خواهد گرفت و 11 نیروگاه 25 مگاواتی  از سوی بخش خصوصی در دست اقدام است.

استاندار با اشاره به این که در حوزه it و ict یک حوزه جدید اقتصادی قابل توجه در استان تعریف شده است، ابراز نمود: مازندران با توجه به این که 30 درصد از دانشگاه های غیرانتفاعی کشور در استان قرار دارد و با وجود فراوانی بالای دانشگاه ها، از قطب های دانشگاهی کشور است و اشتغال دانش آموختگان از جمله ی مهم ترین دغدغه های ماست و باید در این حوزه ها یک نهضت شکل بگیرد که مقدمات آن با انعقاد تفاهم نامه کاری با 18 شرکت فناوری بزرگ کشور و اخذ مجوز مرکز نوآوری فناوری برای استان طی روزهای اخیر در حال تدارک است.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که در حوزه واحدهای اقتصادی، واحدهای کشاورزی و صنایع روستایی اقدامات خوبی در مازندران صورت گرفته است، گفت: بیش از 650 میلیارد تومان تسهیلات به شیوه های مختلف به واحدهای تولیدی استان در سال 95 پرداخت شده است.

استاندار، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 گفت: رعایت مر قانون، فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری و صیانت از حقوق مردم مهم ترین وظایف در برگزاری انتخابات آینده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز