خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد خبر داد:

60 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر را قشر جوان تشکیل می دهند

کد خبر : ۴۳۹۴۱۱

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت : در حال حاضر 60 درصد مصرف مواد مخدر در کشور را جوانان تشکیل می دهند .

به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، یحیی یوسف پور روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان محمودآباد که با حضور اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت : امروزه 34 درصد از آمار طلاق ما به خاطر اعتیاد است و خود طلاق نیز  می تواند اعتیاد به بار بیاورد.

 وی گفت: 10 درصد از بانوان ما نیز بعد از طلاق به اعتیاد روی آورده اند .

یوسف پور افزود: در بحث شورای مبارزه با مواد مخدر روسای ادارات باید حتما در تمامی جلسات حضور داشته باشند تا در روند برنامه ریزی و اجرای مصوبات دقت بیشتری صورت پذیرد

فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه سالانه هزار میلیارد تومان به منظور درمان ، آموزش و پیشگیری در حوزه اعتیاد هزینه  می گردد ،اظهار داشت : این هزینه می تواند صرف شکوفایی کشور شود و با اجتماعی نمودن بحث اعتیاد در جامعه می توان قدم های بلندتری در این راستا برداشت .که این مهم همت مردم و مدیران را می طلبد.

یوسف پور بیان کرد : همه ی مردم ما باید آگاهی و حساسیت  لازم در این زمینه داشته و منفعلانه با موضوع اعتیاد و فرد معتاد برخورد نکنند.

وی ظرفیت سازمان های مردم نهاد و هیات های مذهبی و تشکل های مردمی و همچنین رسانه ها اعم از مکتوب ، دیداری و شنیداری را اثر گذار عنوان کرد و گفت : این نهاد ها باید به موضوع پیشگیری از اعتیاد و همچنین اجتماعی شدن این معضل واجرای برنامه های فرهنگی ورود پیدا کنند  تا اثر گذاری خوبی در بین مردم جامعه را شاهد باشیم .

فرماندار محمودآباد با اشاره به 25نوع آسیب اجتماعی که در حال حاضر در کشور مطرح است ، بیان کرد : بیشتر این آسیب ها دو منشا اصلی به نام اعتیاد وطلاق دارند.

نماینده عالی دولت درشهرستان محمودآباد از آمار 56 تا 60  درصدی معتادین زیر 26 سال گفت و تصریح کرد: امروزه متاسفانه آمار معتادین ما زیر 26 سال بوده و ما باید با آگاهی و آموزش  به والدین ، کارکنان و معلمان به صورت مستمر در آن ها ایجاد مهارت کنیم که چگونه به فرزندان خود پیشگیری را بیاموزند.  

وی در ادامه گفت: یکی از معظل های بزرگ امروزه ما این است که 58 درصد از معتادین ما به سمت مصرف چند نوع مواد پیش رفته و این خود از بحث های جدی این بحث بوده که امیدواریم به طور جدی در صدد جلوگیری از آن بکوشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز