خبرگزاری کار ایران

دبیرسومین جشنواره نمایش سیاه بازی:

برگزاری سومین جشنواره سیاه بازی به میزبانی مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۳۹۲

سومین جشنواره سراسری سیاه بازی با حضور هفت گروه نمایشی دی ماه در مازندران برگزار می شود.

محمد جونیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد از برگزاری سومین جشنواره نمایش های سنتی سیاه بازی به میزبانی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از 6 تا 9 دی ماه در ساری برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با حضورهفت گروه نمایشی از استان های یزد، همدان، تهران، گلستان، سمنان ، زنجان به مدت سه روز برگزار می شود.
دبیرسومین جشنواره نمایش سیاه بازی ، گفت: آثار برگزیده ازمیان 47 اثر از 20 استان کشور انتخاب شده  که 150 پیشکسوت هنر سیاه بازی در این جشنواره به ایفای نقش می پردازند.
جونیان یکی از افتخارات ایرانیان را هنر نمایش از جمله سیاه بازی عنوان کرد و افزود: سیاه بازی ریشه کهن در کشور دارد و به کشورهای دیگر دنیا این نمایش راه یافته است.
وی ، برگزاری جشنواره سیاه بازی را احیاء نقش سیاه و ترویج و شناساندن این هنر اصیل و کهن دانست و گفت: احساس می شود با قدمت تاریخی که این شخصیت دارد به مرور کم رنگ می شود بنابراین با برگزاری این جشنواره سعی داریم این هنر مردمی و سنتی را به مردم معرفی کنیم.
جونیان به سابقه دیرینه مازندران در هنر سیاه بازی اشاره کرد و از استقرار دبیر خانه  دائمی جشنواره سیاه بازی با تصویب مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ، نمایش های برتر ، به جشنواره بین المللی نمایش های سنتی راه پیدا می کنند، گفت: داوود فتحعلی بیگی، بازیگر و کارگردان تئاتر و رییس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی نمایش های سنتی، خانم مفید و آقای داداشی از میهمانان ویژه و داوران مرحله نهایی جشنواره هستند.
دبیرسومین جشنواره نمایش سیاه بازی ، ادامه داد: در این جشنواره از استاد علی نصیریان هنرمند برجسته و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی ، برگزاری مسابقه سراسری نمایش نامه نویسی سیاه بازی را از اهداف دیگر این جشنواره درآینده ای نزدیک عنوان کرد.
جونیان ، نبات و ربات، گل خندان و علیمردان خان، عروسک ها عاشق می شوند، طبیب اجباری، افاده ها طبق طبق، کل عنایت و نعیم و نعم را عناوین نمایش های کمدی این جشنواره نام برد.
وی، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی بصورت فشرده برای استفاده هنرمندان در کنار نمایش آثار برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز