خبرگزاری کار ایران

در بیمارستان روحانی بابل انجام شد؛

خارج کردن تومور سر پانکراس(ویپل) از شکم خانم 48 ساله قائمشهری

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۳۱۵

دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن تومور سر پانکراس از شکم خانم 48 ساله قائمشهری خبر داد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل ، دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن تومور سر پانکراس از شکم خانم 48 ساله قائمشهری خبر داد.

رامین نصرتی افزود: بیمار خانم 48 ساله بدنبال کاهش وزن ، زردى، درد شکم به این مرکز مراجعه کرد که پس از بررسی های انجام شده تشخیص سرطان سر پانکراس(لوزالمعده) براى ایشان مطرح شد.

فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل تصریح کرد: پس از بررسى هاى لازم شامل اندوسکوپى و اندو سونوگرافى و سى تى اسکن این بیمار کاندید عمل جراحى شد.

دکترنصرتی با اشاره به اینکه شیمى درمانى تاثیر بسیار کمی در درمان سرطان سر پانکراس دارد ، خاطرنشان کرد: بهترین درمان این بیمارى اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود جراحى است.

وی گفت: در ابتدا سرطان پانکراس در سکوت و بدون درد رشد می کند ، زمانی که سرطان به اندازه ی کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می کند که کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن از علائم سرطان سر پانکراس می باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: سرطان پانکراس به علت رشد، تقسیم، و گسترش خارج از کنترل سلول های لوزالمعده و تشکیل یک تومور بدخیم، به وجود می اید که سیگار کشیدن را می توان اصلی ترین عامل خطر ایجاد سرطان پانکراس دانست و افراد سیگاری تا دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند.

وی اضافه کرد: جراحى این تومور که به نام ویپل می باشد جراحى بسیار سنگینى شمرده می شود و قسمت انتهایى معده، کیسه صفرا، اثنى عشر، لوزالمعده ، قسمت ابتدایى روده باریک برداشته میشود.

این متخصص خاطر نشان کرد: این جراحى بعلت عوارض شدید و تکنیک بالاى جراحى نیاز به مرکز درمانى مجهز و تیم پزشکی متبحر دارد که در سطح کشور در مراکز خاص و محدود انجام می شود.

دکتر نصرتی کرد: با عنایت به پروردگاراز این پس جراحی های فوق در این بیمارستان قابل انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز