خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی

طرح تحول نظام سلامت باید پایدار بماند

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۱۳۹

طرح تحول نظام سلامت که در راستای حمایت رهبری معظم انقلاب شکل گرفته ، باید پایدار بماند و تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این طرح صدمه نبیند و انشاءا.. بتوانیم کمک کار این طرح باشیم.

به گزارش ایلنا ،حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله روحانی بابل اظهار کرد: در ادامه دیدار و احوالپرسی که از بیماران این بیمارستان داشتیم از آخرین وضعیت بیمارستان نیز بازدیدی انجام شد و متوجه شدیم خوشبختانه یک عزم و اراده خوبی در این بیمارستان در راستای خدمت به مردم و تکریم ارباب و رجوع حاکم است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان نیازمند تجهیزات بیشتر جهت ارائه خدمات بهتر از قبل است،  گفت: در این بیمارستان ساختمان اورژانس به مساحت 300 متر مربع در دست اقدام است که در چند ماه آینده به بهرداری خواهد رسید و منشاء خدمات ارزشمندی به همشهریان و هم استانی های عزیز خواهد بود.

نیازآذری بیان کرد : به برکت وجود بیمارستان مرحوم آیت ا... روحانی ، نیازی نیست مردم عزیز برای درمان خود به تهران یا دیگر شهرهای کشور مراجعه کنند .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با وزیر بهداشت بهمراه دکتر ربیعی رئیس دانشگاه پزشکی بابل اظهار داشت: در این نشست تاکید شد پیگیری لازم درخصوص درخواستهای دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیمارستان آیت ا... روحانی انجام شود و گفتنی است وزیر بهداشت نیز دستورات لازم را صادر کرد.

نیاز آذری با بیان اینکه بنده نیز به عنوان خادم مردم برای خدمت و کمک به رفاه مردم از هیچ کمکی دریغ نمی کنم، گفت: بعد از این بازدید نشست هایی را با مقامات و مسوولان ذیربط در تهران برای تامین نیازهای مالی، بدهکاری های فراوان بیمه ها و تجهیز این بیمارستان خواهم گذاشت.

وی همچین در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان روحانی گفت : پیگیری های لازم جهت دستگاه آنژیوگرافی دوم را انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم طرح تحول سلامت که طرح جامع و بسیار ارزشمند در کشور است با تلاش مضاعف همه دست اندرکاران، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و پشتیبانی برای خدمت به مردم در راستای رشد و اعتلاء این طرح ارزشمند تلاش کنند.

نماینده مردم بابل گفت : طرح تحول نظام سلامت که در راستای حمایت رهبری معظم انقلاب شکل گرفته ، باید پایدار بماند و تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این طرح صدمه نبیند و انشاءا.. بتوانیم کمک کار این طرح باشیم.

 همچنین دکتر صادقی رئیس بیمارستان آیت ا... روحانی بابل در حاشیه این بازدید با اشاره به این که بیش از 40 درصد مراجعات خارج از شهرستان بابل می باشد گفت : در 7 ماهه اول سال 95 بیش از 25 هزار مراجعه کننده بستری ، 125 هزار مراجعه سرپایی  در این مرکز صورت گرفته  و همچنین تعداد جراحی قلب باز 505 ، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی 2910 مورد بوده است.

صادقی با اشاره به اینکه مسؤولان به کمک رسانه می‌توانند حرف خود را به مردم منتقل کنند، یادآور شد: بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل حدود هزار و 100 پرسنل درمانی و پشتیبانی و تعداد زیادی پزشک دارد که در مسیر خدمات‌رسانی به مردم بابل و استان گام برمی‌دارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت منشاء خدمات زیادی شده است، خاطرنشان کرد: طرح نظام تحول در واقع تحول در نظام پرداخت بیمار است که با هدف کاهش هزینه بیمار به 3 تا 10 درصد، ارائه بسته خدمات از جمله تجهیزات و امکانات و طرح تکریم ارباب رجوع است.

وی گفت :  در طرح سطح‌بندی وزارت خانه ،دانشگاه علوم پزشکی بابل فقط مسئول پاسخگویی به بیماران شهرستان بابل می باشد در حالیکه مراجعه کنندگان به این مرکز از غرب استان مازندران و حتی استان های همجوار نیز می باشند که این امر ما را در ارائه خدمات مطلوب دچار مشکل می کند.

 صادقی  با اشاره به اینکه اولویت برای بیمارانی است که به ما ارجاع داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: با وجودی که بودجه دانشگاه بر اساس جمعیت حدود 500 هزار نفری ، به ما اختصاص می‌یابد اما حدود 40 درصد جمعیت استان در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل سرویس‌دهی می‌شوند ، گرچه این افتخار مرکز است اما امکانات ما محدود بوده و بودجه کافی به ما داده نمی‌شود ولی با این حال  تلاش داریم تا حد ممکن پاسخگو باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز