خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفتمین روز هفته دولت:

دو طرح آبرسانی در شهر شیرگاه به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۹۱۷

همزمان با هفتمین روز هفته دولت ، دو طرح آبرسانی به شهر شیرگاه با اعتبار 2میلیارد و 150 میلیون ریال و برخورداری 6هزار و 224 خانوار از مزایای آن، با حضور مدیرعامل آبفاشهری مازندران، فرماندار و امام جمعه سوادکوه شمالی و مسوولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، در این مراسم مهندس ذاکری مدیر عامل شرکت، با بیان اینکه 94درصد از منابع آب این استان از طریق آبهای زیر زمینی  و 6درصد با استفاده از آبهای سطحی تامین می شود، گفت: به منظور بهره مندی بیشتر از آبهای سطحی نقشه راه تا افق 1440 تدوین  و طراحی و استان مازندران به 9 زون تقسیم شد.

وی، کاهش میزان بارندگی طی سالهای اخیر را هشدار و زنگ خطری برای نسل کنونی و آینده دانست و افزود: مشترکین با اعمال مدیریت مصرف باید منابع آب موجود را حفظ و به نسل بعدی انتقال دهند.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، ادامه داد: مشترکین محترم و مجموعه آب وفاضلاب در بحث مدیریت مصرف دوبازوی مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

 ذاکری، با بیان اینکه در فصل تابستان میزان مصرف آب افزایش می باید، تصریح کرد: با صرفه جویی حداقل 20 درصدو به کارگیری شیوه های مدیریت مصرف، تابستانیبدون تنش را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، به کمبود اعتبارات مالی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 16 درصد بودجه این شرکت تخصیص یافت که سعی نمودیم با اولویت بندی ، طرحها را اجرایی نماییم.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، اظهار داشت: سیاست وزارت نیرو استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و سرمایه گذاری خارجی و داخلی  در اجرایطرحهاست.

مهندس ذاکری،  با بیان اینکه اجرای طرحهای فاضلاب نیز از اولویتهای این شرکت می باشد، گفت: بخشی از مطالعات مربوط به اجرای طرح فاضلاب در سواد کوه شمالی به اتمام رسید و بخشی دیگر نیز در حال انجام می باشد.

امام جمعه شیرگاه نیز در سخنانی، بر رعایت عدالت در تخصیص بودجه توسط دولتمردان تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، طرجهای عمرانی در مازندران در حال اجراست.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تلاش کارکنان آبفا شهری در تامین آب مشترکین اظهار داشت: تلاش این افراد در گرما و سرما قابل تقدیر است.

مدیر امور آبفاشهری شیرگاه در این مراسم، گفت: به منظور ممانعت از قطع آب شهر به دلیل ناپایداری پایه های پل بر اثر آب شستگی، نشست و تخریب سازه نگهدارنده خطوط انتقال ناشی از سیلاب و بازسازی تاسیسات آبرسانی، طرح پدافندغیرعامل اجرا شد.

 علی نژاد،  با بیان اینکه در این طرح پایه های پل در سه مرحله مقاوم سازی شد، افزود: اجرای فاز 2 آبرسانی به مسکن مهر شیرگاه  با احداث شبکه توزیع داخلی در قطرهای 110 تا 160 میلی متری یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده در هفتمین روز هفته دولت می باشد.

وی، تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش توان انتقال آب از منابع تامین به شبکه توزیع برای افق 1420 و تامین آب ساکنان مسکن مهر اجرایی شد.

مدیر امور آبفاشهری شیرگاه، ادامه داد: برای اجرای این دو طرح در مجموع 2میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار صرف و 6 هزار و 224 خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز