خبرگزاری کار ایران

اژدهای هفت سربیکاری کی وچگونه آرام خواهد گرفت ؟!!!!!

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۸۲۶

امروز درهرخانه ایرانی حداقل یک نفربیکاراست ؛ دراستانها به خصوص استانهای کم برخوردار ومحروم نرخ بیکاری بعضاً تا 60 درصد است ومسئولان را به چالشی جدی فرامی خواند!

این روزها مسابقه ای کم سابقه درکشوربرگزار شده که حاکی ازوجود معضلی دردناک درکشورمان است؛ اعلام آماربیکاران! راستی چه فرقی می کند آماربیکاری دو میلیون باشد، 3.5 میلیون ویا 6.5 میلیون!

وزیرمحترم کشوردرمجلس به نمایندگان گزارش داد که درکشورمان 3.5 میلیون نفربیکارند و اذعان کرد که سه فرزندتحصیلکرده اش بیکارند! مرکزآمار ایران همچنان اصرار دارد که شماربیکاران درکشور 2.5 میلیون نفرند؛ با معیارهایی که بسیاری ازکارشناسان آنها را قبول ندارند.

و.... ومرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی شماربیکاران درکشور را 6.5 میلیون نفربرآورد می کند!!

بلی! حقیقت دارد؛ امروز درهرخانه ایرانی حداقل یک نفربیکاراست ؛ دراستانها به خصوص استانهای کم برخوردار ومحروم نرخ بیکاری بعضاً تا 60 درصد است ومسئولان را به چالشی جدی فرامی خواند!

گویی امروز مسابقه ای برپاشده تا هرسازمان ونهادی درخصوص شماربیکاران خودنمایی کنند وآمارهایشان را به رخ بکشند! وهمگان هاج واج مانده اند که این اژدهای هفت سرکی وچگونه آرام خواهد گرفت واقتصاد کشورمان چه زمانی نفس خواهد کشید؟

چه فرقی می کند که شماربیکاران چقدر است وکدام سازمان وموسسه ای آمارهایش مقرون به صحت می باشد؛ بیکاری ، بیکاری است وهمچون خوره به جان جوانان غیورمان افتاده! اگرهنرمندیم و هنرمندهستند مسئولانی که مدام آمار می دهند وکارشناسانه تحلیل ارایه می کنند، بگویند راه مقابله با این درد چیست؟

آقای وزیرکشور می گوید که فرزندانش که تحصیل کرده هم هستند، بیکارند وبی شک فرزندان واقوام وبستگان بسیاری از مسئولان هم بیکارهستند ومتعلق به همین مملکت!

مدام نگوییم که دولت چه می کند، ازنمایندگان مجلس انتظارمعجزه نداشته باشیم، مردم را به مسئولان محترم نظام بدبین نسازیم!

که مسئولان نظام به خصوص رهبرمعظم انقلاب بزرگ ترین دغدغه اشان بیکاری جوانان است که فرمودند: شرمندگی ما ازجوانان بیکار کمتر نیست!

بیکاری سیلی ویرانگر است که اگرجاری شود خودی وغیر خودی ومسئول وغیرمسئول نمی شناسد وهمه را با خود خواهد برد و....

امروز کارخانه های بی شماری مشکل نقدینگی دارند، هزاران طرح تولیدی نیمه تمام منتظرعنایت دولت ومجلس واعتبارهستند؛ دراستان هایی همچون مازندران ظرفیت های اشتغال زایی فراوان است وچوب نامدیریتی های گذشته را می خورند جوانان غیوروباهوش درانتظاربازارکار!

اگرسرمایه گذاران بیایند وبانک ها یاری کنند ومسئولان موانع را بردارند وقاچاق کالا درحدشعارمحکوم نشود وکارخانه ها جان گیرند ومحصول ایرانی درانبارها خاک نخورد، اشتغال جان خواهد گرفت وبیکاری روسیاه خواهد شد؛ اگربخواهیم وبخواهند!

فرامرزدرخشنده:

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز