خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل خانه صنعت و معدن مازندران:

رونق اقتصادی با حمایت از تولیدات داخلی میسر می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۱۲۷

مدیر عامل خانه صنعت و معدن مازندران ، اظهار داشت: رونق اقتصادی با حمایت از تولیدات داخلی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، غلامرضا فقانی در دومین نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت اتاق بازرگانی ، اظهار داشت: رونق اقتصادی با حمایت از تولیدات داخلی امکان پذیر است.
وی افزود:  می طلبد در تحقق شعار رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تفویض اختیارات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای تحقق این امر مهم انجام گیرد.
مدیر عامل خانه صنعت و معدن مازندران ،افزود: مهمترین امر تغییر رویه و دیدگاه در سطوح کلان و استانی است تا تلاشگران عرصه تولید،ارزش واقعی خودرا بین دولتمردان و مردم کسب نمایند، دولت می بایست به وظایف اساسی خود در زمینه سازی- بسترسازی ، پشتیبانی و سیاستگزاری و مردم نیز در عملیاتی و اجرایی نمودن اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: شرایطی که درآن مملکت می تواند از نظر اقتصادی بهترین رشد را داشته باشد این است که دولت و مردم  نگاه ملی به همه مسائل کشور داشته باشند  اگر این تفکر به خوبی شکل گیرد کشور می تواند پیشرفت و رشد اقتصادی خوبی پیدا کند.
فقانی با بیان اینکه قوانین اداری در برخی از زمینه ها موجب چالش و مشکل در زمینه تولید و رونق صنعت می شود که باید تمهیداتی در تسهیل این روند در بدنه دولت اتخاذ شود.
وی  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که یکی از مقوله های مهم در افزایش و بالابردن اقتصاد که رهبر معظم انقلاب نیز چند سال متوالی به این مهم تاکید کردند و گفت:  تحقق این امربا حمایت تولید داخلی امکان  پذیر است .
فقانی ادامه داد: یکی از نقش هایی که ملت در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل می تواند داشته باشد استفاده از تولید داخلی و دست کشیدن از مصرف تولید خارجی است.
وی پیشنهاد کرد: استفاده از نظرات صاحب نظران و نخبگان بخش اقتصاد می تواند راهکار مناسبی برای حمایت از تولیدات داخلی و اقدام و عمل باشد منوط بر اینکه زمینه رفع موانع تولید درکشور و استان فراهم شود.
فقانی افزود: می طلبد تا با تشکیل اتاق فکر از نظرات و ایده های موثر نخبگان ، اساتید دانشگاهها و تولید کنندگان برای ارتقا و رشد تولیدات داخلی بهره گیری کرد.
مدیر عامل خانه صنعت و معدن مازندران ، مناسب سازی فضای کسب و کار، ایجاد یک محیط توام با آرامش برای مدیران تولید، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را از برنامه های مهم در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
وی الزام به آموزش تخصصی نیروس انسانی، ایجاد معافیت های نسبی در مالیات ،اجرایی کردن پنجره واحد به منظور تسریع در امورو حذف بروکراسی را از دیگر راهکارهای ارائه شده برای اجرای اقتصاد مقاومتی در تحقق فرامین رهبری نام برد.
فقانی ، گفت: اقدام جدی در کاهش نرخ سود تسهیلات اعطائی به بخش تولید و اعطای یارانه از محل هدفمندی انرژی و تملک دارایی ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز