خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اجرای قانون مالیات برارزش‌ افزوده موجب تعطیلی صنعت سنگ لرستان شده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۰۸۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مالیات بر ارزش افزوده، صنعت سنگ استان را تعطیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری استان با بیان اینکه در بحث سرمایه‎گذاری همه ما تکالیف مشخصی داریم، افزود: باید مشوق‎های سرمایه‎گذاری در حوزه مالیاتی را مشخص کنیم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در این زمینه باید اطلاع‎رسانی درستی داشته باشیم، اظهار داشت:حدود 11، 12 هزار نفر در بحث سنگ شاغل داریم که مشمول مالیات بر ارزش افزوده شدند، اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید فرقی برای استان باشد.

آشتاب یاد آوری کرد: قانون ارزش افزوده باعث آسیب رسیدن به صنعت سنگ استان شده و در بعضی موارد به تعطیلی صددرصدی منجر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در این حوزه آسیب‎شناسی کرد، تصریح کرد: خیلی از فعالیت اقتصادی اطلاعات زیادی در زمینه اظهارنامه‎ها و سطح درآمدی خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه باید دوره‎هایی برای ارتقای دانش مالیاتی این افراد برگزار شود که نحوه تکمیل اظهارنامه‎ها را یاد بگیرند چرا که راهی برای رهایی نیست،یادآور شد: در این زمینه آموزش را جدی بگیریم و در هیأت‎های حل اختلاف وحدت رویه را در رسیدگی به آراء داشته باشیم.

محمد رضا محمدی مدیر کل امور مالیاتی لرستان نیز در این جلسه به وجود هیئت های حل اختلاف واحدهای صنعتی در شهرستان های خرم آباد و بروجرد اشاره واظهار کرد: در سایر شهرستان ها نیز شعبی وجود دارد که به صورت پاره وقت کار می کنند.

وی از عدم حضور قضات در هیات های حل اختلاف واحدهای صنعتی گلایه کرد و بیان داشت: علیرغم اینکه روسای واحدهای صنعتی در جلسات هیات های حل اختلاف شرکت می کنند با نبود قاضی مواجه می شوند و این اصلا درست نیست.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان به افزایش تعداد فاکتورهای صوری اشاره کرد و افزود: استفاده از فاکتورهای صوری از زمانی که قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا شد افزایش یافته به گونه ای که برخی شرکت ها برای رسمیت دادن به خرید اجناس خود از دلال ها به صدور فاکتورهای صوری اقدام می کنند.

محمدی با بیان اینکه اگر مودی اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع پرداخت کند پرونده او به هیئت حل اختلاف نمی رود افزود: ما به دنبال افزایش مالیات نیستیم بلکه می خواهیم پایه های بیشتری شناسایی کنیم لذا لازم است دستگاه های اجرایی در این زمینه با امور مالیاتی استان مشارکت و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز