خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران:

ساری از کمترین سرانه فضای آموزشی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۴۳۹

مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سرانه فضای آموزشی بیشتر شهرهای استان بیش از 5 متر‌مربع است، در حالی که شهرستان ساری به‌عنوان مرکز استان از سرانه فضای آموزشی 2 متر‌مربع برخوردار است.

به گزارش ایلنا،سیدعلی قاسمی در آیین افتتاحیه دبیرستان دخترانه متوسطه اول حافظ در ساری اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم، اداره کل تجهیزات و نوسازی 184 پروژه و یک هزار و 62 کلاس درس با زیربنا 149 هزار و 429 متر‌مربع تحویل آموزش و پرورش استان داده است.
 
وی افزود: طی سه سال اخیر 221 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات و نوسازی اختصاص یافت که 115 میلیارد تومان معادل 52 درصد تخصیص یافت.
 
مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی مدارس طی سه سال اخیر توانسته یک‌هزار و 327 واحد آموزشی و 6 هزار و 346 کلاس درس را مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد کند ، اظهار داشت: برای تجهیز این مدارس به سیستم گرمایشی 47 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
 
قاسمی گفت : اداره‌ کل تجهیزات و نوسازی مدارس استان امسال توانسته 60 پروژه با 326 کلاس درس را با اعتبار 51 میلیارد تومان تحویل اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران دهد.
 
وی با بیان اینکه در سال 92 برای ساخت و ساز مدارس 45 میلیارد تومان توسط خیرین کمک شد، گفت: در سال 93، 20 میلیارد تومان و در سال 94، 23 میلیارد تومان خیرین در امر ساخت و ساز مشارکت داشتند.
 
قاسمی افزود: مشارکت خیرین در استان به‌گونه‌ای است که 20 درصد کل پروژه‌های آموزش و پرورش را خیرین مشارکت دارند.
 
وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار واحد آموزشی در مازندران وجود دارد که سرانه فضای آموزشی بیشتر شهرهای استان بیش از 5 متر‌مربع است، عنوان کرد: این در حالی است که شهرستان ساری به‌عنوان مرکز استان از سرانه فضای آموزشی 2 متر‌مربع برخوردار است.
 
قاسمی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی مرکز استان فقیر است و تلاش‌مان بر این است این فقر را تبدیل به برخورداری نسبی کنیم و مزیت‌های شایسته‌ تری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه  باید سهم شهرستان ساری از برخورداری اعتبارات و منابع دولتی برای تأسیس فضای جدید آموزشی بالاتر رود، گفت: دبیرستان دخترانه متوسط اول حافظ ساری با زیربنا 2 هزار و 543 متر‌مربع است که 2.5 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز