خبرگزاری کار ایران

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات:

دستاوردهای آی تی با زندگی مردم عجین شده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۷۵۴

مرتضی براری گفت:توسعه صنعت آی تی و بطور کلی در توسعه صنعت، گردشگری ، کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل و... بسیار اثر گذار است.

به گزارش ایلنا مرتضی براری در جلسه هم اندیشی ، طرح جامعه هوشمند ساری در سالن اجتماعات فرمانداری ، با مهم بر شمردن صنعت آی تی، اظهار داشت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه افق های نوینی در کسب وکار و اشتغال زایی ایجاد کرده  که نقش بسزایی در توسعه دارند.
 
معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ،اظهار داشت: توسعه صنعت آی تی و بطور کلی در توسعه صنعت، گردشگری ، کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل و... بسیار اثر گذار است.
 
براری با بیان اینکه هرگاه علم  و فناوری در کنار حوزه های دیگر قرار گرفت ، آن حوزه موفق بوده است ، گفت:علم و فناوری می تواند سبب توانمندی بسیاری از حوزه ها شود.
 
 وی ، افزود: در حال حاضر ساخت کالاهای خانگی به سمت هوشمند شدن حرکت می کند ، بنابراین صنعت آی تی می تواند تاثیر بسزایی درافزایش راندمان و نیز کاهش هزینه های تولید شود.
 
براری  با اشاره به توانمندی های صنعت آی تی در اثر بخشی تولید ملی ، گفت: اگر شبکه مصرف برق کالا هوشمند شود مسئولان نیز متناسب با نیاز ، برق تولید می کنند.
 
معاون امور دولت و مجلس و استانها اشتغال و توسعه کسب و کار را از مهمترین دغدغه های جامعه عنوان کرد و افزود: صنعت ای تی در بخش و حوزه ای که وارد شود توانایی اشتغال در آن حوزه رادارد.
 
براری ، عنوان کرد: آی تی به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن ، با زندگی مردم عجین شده است.
 
وی ، گفت: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در استان می توان از پتانسیل ها و ظرفیت های آی تی برای اثر گذاری در حوزه های مختلف از قبیل، صنعت، کشاورزی، گردشگری و... استفاده بهینه داشته باشیم.
 
براری با بیان اینکه کار در حوزه فناوری و اطلاعات نیازمند به اعتبارات کشوری نیست، گفت: مردم حاضر هستند در مقابل دریافت خدمات هزینه پرداخت کنند.
 
وی ، افزود: با توجه به پتانسیل های که در مرکز استان وجود دارد می توا ن با همکاری شهرداری و برخی اپراتورهای بزرگ، زیر ساخت های داخل شهر را توسعه داد.
 
براری با بیان اینکه زیر ساخت اینترنت از مازندران از وضعیت مطلوبی برخوردار است، عنوان کرد: اکثر روستاهای مازندران نیز از آخرین فناوری برخوردار هستند.
 
وی به حجم گسترده دانشگاه در استان و همچنین 19 دانشگاه در ساری اشاره کرد، افزود: این حجم دانشگاه در مرکز استان برای ما یک گنج محسوب می شود زیرا نیروی انسانی، موتور محرک در حوزه فناوری و اطلاعات است.
 
معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: کسب و کار در فضای مجازی شکل گرفته که در آمدهای زیادی شده و بسیاری از مردم علاقمند هستند خدمات را از طریق موبایل دریافت کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز