خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

اجرای پروژه‌های اولویت‌دار ساری توسط تعاونی توسعه وعمران

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۶۰۲

فرماندار ساری در تشریح راه اندازی تعاونی توسعه و عمران برای ساری گفت: هدف این است که برخی پروژه‌های مهم و اولویت‌دار به تناسب وضعیت مالی و بر اساس سرمایه خرد مردم، با کمک این تعاونی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا،احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای راهبردی توسعه شهرستان ساری اظهار کرد: مشکلات شهرستان‌ها این است که سرمایه‌گذاری فعال در بخش خصوصی ندارند و این مشکل در کشور هم به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه ساری جزو شهرستان‌هایی است که به لحاظ اقتصادی خیلی وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: اگر بخواهیم با بودجه دولتی، نارسایی‌ها را حل کنیم اقدامات محدودی می‌توان انجام داد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در شورای راهبردی به بعضی اولویت‌ها در ساری دست پیدا کردیم، گفت: نخستین اولویت، تقویت بخش خصوصی است و کمیته تامین منابع مالی را هم شکل دادیم.

این مسئول با بیان اینکه قانون ایجاد شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، در برخی استان‌ها موفق اجرا شده است، تصریح کرد: هدف ما این است که برخی پروژه‌های مهم و اولویت‌دار به تناسب وضعیت مالی و بر اساس سرمایه خرد مردم، با کمک این تعاونی اجرایی شود.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه اگر اشخاص حقوقی را درگیر هیئت امنای این کار کنیم می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم، ادامه داد: افرادی به عنوان معتمدان شهر را هم باید انتخاب کنیم که از اعتماد عمومی برخوردار هستند تا بتوانیم این شرکت تعاونی را شکل دهیم و مشارکت‌های مردمی جذب شود.

وی با بیان اینکه می‌توان پروژه‌هایی تعیین کرد که سود هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: قانون هم مزیت‌هایی برای شرکت‌های تعاونی توسعه  و شهرستانی عمران درنظر گرفته است ضمن اینکه حمایت دستگاه‌هایی مانند فرمانداری می‌تواند اعتماد مردم را افزایش دهد و همچنین بروکراسی اداری کاهش می‌یابد.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی می‌تواند زمینه اجرای چند پروژه مهم باشد، اظهار کرد: محصولات تولیدی کشاورزی و بخش تولیدات صنعتی استان را می‌توان در قالب این شرکت تعاونی‌ها به دیگر استان‌ها ارائه کرد‌‌‌ .

این مسئول با بیان اینکه نیم درصد از جمعیت شهری باید عضو این شرکت تعاونی باشند تا بتوان این شرکت تعاونی را تاسیس کرد، گفت: شوراها، دهیاری‌ها، بخشداران و ... می‌توانند در جذب سهامدار مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز