خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

164 طرح تامین و توزیع آب شهری در استان مازندران در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۰۱۱

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: 164 طرح تامین و توزیع آب شهری در استان در حال اجراست.

به گزارش  ایلنا به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران  ذبیح الله ذاکری گفت: این طرحها شامل 45 طرح آبرسانی، 54 طرح اصلاح شبکه، 54 طرح توسعه شبکه، 2 طرح آبرسانی به شهرهای ساری وبابل ،  3طرح مسکن مهر و 6پروژه آبرسانی به تنکابن و خرم آباد می باشد.

وی، با بیان اینکه حفر و تجهیز 18 حلقه چاه در شهرهای تنکابن، نور، مجتمع آبرسانی کیاکلا- جویبار، عباس آباد، رستمکلا، امامزاده عبدالله آمل، بارفیکلای قائمشهر، هچیرود، نکا، شیرود، گلوگاه ، خلیل شهر و بهشهر  با پیش بینی آبدهی 645 لیتر در ثانیه از ابتدای سال جاری در دستور کار شرکت قرار گرفت، تصریح کرد: حفر 12 حلقه چاه با آبدهی 430 لیتر در ثانیه به اتمام رسید .

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به تصویب 36هزار و 150 متر خط انتقال در سالجاری، ادامه داد: تا کنون بیش از 15 هزار و 500 متر خط انتقال آب در سطح استان ایجاد شد.

وی، ادامه داد: تا کنون از 51 کیلومتر طرح اصلاح و توسعه مصوب در سال جاری، بیش از 15 کیلومتر اصلاح شبکه و 31 کیلومتر توسعه شبکه با پیشرفت فیزیکی مجموع 90درصد به اجرا درآمده است.

 ذاکری، به طرحهای در دست اجرا در بخش مخازن اشاره و تصریح کرد: 14 باب مخزن به ظرفیت 25 هزار و 100 مترمکعب در شهرهای پلور، خلیل شهر، میارکلا، تنکابن، گتاب، شیرگاه، کلاردشت، پل سفید، آلاشت، رامسر، خوشرودپی و سلمانشهر در دستور کار قرار دارد .

وی، پیشرفت فیزیکی این طرحها را 54 درصد دانست و گفت: درحال حاضر 10 هزار و 100 مترمکعب از مجموع ظرفیت مخازن  بالا در شهرهای تنکابن و پل سفید به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در بخش دیگری از سخنانش، از احداث 8 ایستگاه پمپاژ آب در شهرهای گتاب، خلیل شهر، میارکلا، ساری، خوشرودپی و پل سفید خبر داد و افزود: تا کنون 3 واحد از این ایستگاه ها در شهر پل سفید تکمیل و به بهره برداری رسید.

 ذاکری، اظهار داشت: 5 طرح متفرقه شامل احدث انبار کلر ستاد، ساخت پل عبور لوله در شیرگاه،  3 باب پکیج  سیستم حذف آهن  در شهرهای فریدونکنار، محمودآباد و کلارآباد  نیز در حال اجراست.

وی، مجموع اعتبارات طرحهای تامین و توزیع آب به همراه اعتبارات تنش آبی و در شهرهای گلوگاه بابل و کرات کتی سلمانشهر ومسکن مهر را 194 میلیارد و 819 میلیون ریال دانست و گفت: تا کنون 70 میلیارد و 960 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت.

 ذاکری،  با بیان اینکه هرساله در ایام دهه فجر تعدادی از طرحهای تامین و توزیع آب شرب به بهره برداری می رسد، گفت: پیش بینی می شود در دهه فجر امسال، طرحهایی همچون طرح آبرسانی به مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهرهای گلوگاه و هچیرود ، احداث پل عبور لوله شیرگاه، احداث ایستگاه پمپاژ لسانی ، طرح آبرسانی به کلاردشت افتتاح و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز