خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در نشست خبری:

نزدیکی کشورهای سی آی اس، مازندران را تبدیل به منطقه حساس اقتصادی کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۳۶۶

احمدآفرین محمدزاده ظهر امروز به‌مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران گفت:هشت درصد ترددهای کشور درراه‌های استان صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت شریان‌های ارتباطی منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری محمدزاده  ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک اداره کل  راه و شهرسازی و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران افزود: براساس آمار حدود 12 درصد حمل بار و 20 درصد از حمل مسافر این استان در کشور بر دوش کامیون داران و سواری های شخصی مازندران است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در مازندران را برای توسعه اقتصادی و حمل و نقل موثر دانست و اضافه کرد: بندر امیرآباد پایلوت توزیع غلات است و منطقه ویژه اقتصادی را برای استان ایجاد کرده که سرمایه‌گذاری بیش از 120 میلیارد تومانی در آن ایجاد شده است.

وی بابیان این‌که مازندران به لحاظ جاذبه‌های توریستی قطب گردشگری کشور است ابراز داشت: نزدیکی به کشورهای سی آی اس، مازندران را یک منطقه حساس اقتصادی درکشورتبدیل  کرده است که با دارا بودن حمل‌ونقل ترکیبی یک منطقه ویژه لجستیکی را در شمال کشور دارا هستیم.

محمدزاده با بیان اینکه مازندران دارای 163 شرکت مسافربری فعال است، گفت: براساس کارت هوشمند صادر شده بیش از 11 هزار وسیله نقلیه سنگین، 7 هزار و 500 دستگاه خودرو در بخش حمل و نقل مسافربری و 26 هزار راننده با داشتن کارت هوشمند در عرصه حمل و نقل فعالیت می‌کنند.

محدزاده تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان مینی بوس به عنوان یکی از مهمترین ناوگان های حمل مسافر در راههای روستایی این استان تسهیلات با نرخ سود 15 درصد برای خرید ون پرداخت می شود.

به گفته وی تا 80 درصد از خرید یک دستگاه ون در مسیر تردد راههای روستایی در این استان از طریق بانک ها در قالب تسهیلات تامین خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران به بخش نظارت و افزایش سطح ایمنی جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هشت دوربین پلاک‌خوان و 70 نقطه دستگاه تردد شمار برخط در مازندران داریم که تا پایان سال دوربین پلاک‌خوان به 100 دستگاه می‌رسد.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران گفت : هم اکنون میانگین عمر ناوگان باری در این استان حدود 20 سال است که این میانگین در کشور حدود 13 سال است.

وی با بیان اینکه هشت درصد سفرهای داخلی با داشتن تنها سه درصد از راه‌های کشور در مازندران انجام می‌شود، افزود: با توجه به میزان تردد در مازندران نیاز است راه‌های مناسبی هم در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز