خبرگزاری کار ایران

در ایام الله دهه فجر؛

استاندار مازندران از مانور سامانه مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU در بخش بندپی غربی شهرستان بابل بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۹۴

ماموریت اصلی این سامانه، ارائه خدمات فوریتی و حیاتی است و دارای بخش‌هایی نظیر تریاژ، اورژانس، جراحی، مراقبت‌های ویژه و بستری است.

استاندار مازندران از مانور سامانه مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU در بخش بندپی غربی شهرستان بابل بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، ربیع فلاح جلودار، از مانور سامانه مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU در بخش بندپی غربی شهرستان بابل بازدید کرد.

مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران نیز که در این بازدید استاندار مازندران را همراهی می کرد، گفت: این مانور به منظور کمک به امر سلامت جامعه به‌ ویژه در مناطق محروم است.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف و الزامات اساسنامه، تعهدات و حضور فعال در استمدادهای بین‌المللی فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ و به عنوان ارگان محوری در پاسخ‌گویی به حوادثو سوانح کشور نسبت به ایجاد واحدهای درمانی سیار به منظور کمک به امر سلامت جامعه به‌ویژه در مناطق محروم، اقدام کرده است.

ولی پور، تصریح کرد: این واحدها متشکل از تجهیزات تخصصی و تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده متناسب با شرح وظایف ماموریتی بوده که متعاقب وقوع سوانح براساس وضعیت زیرساخت‌ها و نیاز بهداشتی و درمانی در مناطق آسیب دیده مستقر می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تشریح ساختار راهبردی خدمات بهداشت و درمان اضطراری، افزود: بیمارستان مرجع، بیمارستان استقرار سریع و واحد مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU از جمله بخش‌های مختلف سامانه بهداشت و درمان اضطرار است.

ولی‌پور گفت: سامانه بیمارستان مرجع که ماموریت اصلی آن ارائه خدمات بیمارستانی و تشخیصی است، از بخش‌های مختلفی نظیر جراحی، داخلی، زنان و زایمان، اطفال، مراقبت ویژه، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و درمانگاه است.

وی درباره سامانه بیمارستان استقرار سریع نیز اظهار کرد: ماموریت اصلی این سامانه، ارائه خدمات فوریتی و حیاتی است و دارای بخش‌هایی نظیر تریاژ، اورژانس، جراحی، مراقبت‌های ویژه و بستری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران درباره سامانه مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU که موضوع مانور مشترک استان‌های مازندران، گیلان و قزوین در بخش بندپی غربی شهرستان بابل است.

ولی پور تصریح کرد: این سامانه، ماموریت ارائه خدمات درمانگاه عمومی را برعهده دارد و شامل بخش‌هایی مانند پزشکی عمومی، پرستاری، مراقبت‌های مادر و کودک، بهداشت محیط، بهداشت روان و تغذیه و امور دارویی است. وی افزود: رویکرد سناریوی اجرایی در این مانور، پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از محیط با نظارت بر عوامل تهدیدکننده انسان و محیط است.

وی ادامه داد: در این مانور، بیش از ۱۶۰ نفر از عوامل امدادی و تیم‌های بهداشت و درمان اضطرار از استان‌های مازندران، گیلان و قزوین مشارکت دارند.

ولیپور در پایان گفت: تمامی بخش‌های تعریف شده در سامانه مراقبت‌های پایه بهداشتی BHCU در این مانور مورد تست و ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند تا در صورت بحران‌های احتمالی، خدمات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به جامعه هدف ارائه شود.

لازم به ذکر است در این بازدید نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه این شهرستان، نماینده عالی دولت در استان مازندران را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز